تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۷۳۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادمان شهدای حادثه تروریستی ‌اهواز‌ احداث می‌شود
مسئولان استان خوزستان در نظر دارند تا با توجه به اهمیت موضوع برای شهدای حادثه تروریستی ‌اهواز یادمانی در این شهر احداث کنند.

سی و یکم شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در اهواز، تعدادی تروریست حیوان صفت با حمله وحشیانه به مردم و نیروهای مسلح 25 نفر را شهید و بیش از 60 نفر مجروح کردند.

باتوجه به عمق این حادثه تروریستی با واکنش شخصیت‌های سیاسی و دینی نه تنها ایران اسلامی بلکه دنیا را به همراه داشت و تمامی آنها ضمن محکومیت این جنایت، بر وحشیانه‌ بودن این اقدام تأکید کردند، کاری که بر اثر آن محمدطه چهار ساله و جانباز دفاع مقدس با 70 درصد نیز در میان 24 شهید حادثه بودند.

در این حادثه تروریستی 5 داعش صفت و خود فروخته به استکبار و دلارهای کثیف آل سعود در یک اقدام به دور از انسانیت نوک اسلحه‌های خود را به سمت کسانی نشانه گرفته‌اند که وسیله‌ای برای دفاع نداشتند که اگر داشتند فرصت یک ذره جولان را به آنها نمی‌دادند.

باتوجه به شهادت 25 نفر و مجروحیت بیش از 65 نفر، دولت روز دوشنبه، دوم مهرماه سال جاری را به عنوان عزای عمومی اعلام کرد و مراسم تشییع پیکر مطهر این مهمانان آسمانی بر دستان مردم ولایتمدار خوزستان و دوستدار اهل بیت(ع) اهوازی برگزار، مراسمی که به گفته فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب بیش از 150 هزار نفر حضور داشتند.

جمال عالمی نیسی نیز اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا محل یا خیابان مهمی از اهواز را به نام شهدای حادثه تروریستی اهواز نامگذاری شود.

فرماندار اهواز درباره احداث یادمان یا یادبود برای این شهدا گفت: طراحی و ایجاد یادبود یا یادمان برای شهدای این حادثه امکان پذیر است و آن را در بُرد کار خود قرار می‌دهیم.

در ادامه این گزارش، خبرنگار تسنیم در اهواز با منصور کتانباف درباره احداث یادبود گفت‌وگو کرد‌ و وی با اشاره به این‌که از ابتدای پیروزی انقلاب منافقان و معارضین جمهوری اسلامی ایران ترورهای بسیاری را انجام داده‌اند، اظهار داشت: شاید بیشترین ترورها را ضد انقلاب از مردم گرفت که اعم از رئیس جمهور، نخست وزیر شهید، شهدای 72 تن است.

وی با اشاره به این‌که حادثه تروریستی اهواز نیز در ادامه این وقایع است، ادامه داد: در سراسر کشور یادمان‌هایی برای شهدای ترور وجود دارد و در اهواز نیز امیداواریم مجموعه مدیریت شهر و در رأس آن فرماندار و شورای شهر تصمیم گیرند و اگر ایجاد چنین یادمانی تصویب شود حتما رخ خواهد داد.

شهردار اهواز عنوان کرد: بنده و مجموعه شهرداری با همکاری سایر دستگاه حتما این کار را انجام خواهیم داد البته ایجاد یادمان یک کار بخشی نیست بلکه کار جمعی است و فرماندار به عنوان بالاترین مقام سیاسی شهرستان این را باید تدبیر کنند.

وی بیان کرد: مجموعه شورای شهر نیز طراحی و محلی را مشخص کنند و شهرداری بخش و وظیفه‌ای که برعهده آن است آمادگی دارد که آن را انجام دهد.

در ادامه گزارش، حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: متاسفانه هیچکدام از شهدای گمنام در سطح پارک‌های اهواز دارای المان نبودند اما نخستین المان با همت شهرداری منطقه سه اهواز و این دوره از شورای شهر در منطقه کوی ملت ساخته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهرداری و شورای پنجم شهر اهواز در راستای ایجاد و نصب المان، ادامه داد: یادمان شهدای گمنام پارک جزیره، پارک گلستان، پارک شهید سبحانی(محل حادثه تروریستی اهواز) در برنامه قرار دارد و کلنگ آنها به زودی بر زمین زده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اهواز عنوان کرد: باتوجه به حادثه تروریستی اهواز و شهادت 25 نفر بنا است که یادمانی برای این شهدا ساخته شود و تلفیقی از شهدای گمنام این پارک و شهدای حادثه تروریستی انجام شود.

وی با اشاره به این‌که قطعا در آینده نزدیک کلنگ آن توسط شهرداری اهواز زمین زده می‌شود، گفت: این طرح المانی است که توسط هنرمندان و معماران طراحی می‌‎شود.

حجت‌الاسلام موسی‌پور اظهار داشت: به امید خدا سعی خواهیم کرد که احداث و تکمیل المان شهدای حادثه تروریستی اهواز و شهدای گمنام این پارک تا سالگرد شهادت و حادثه تروریستی آنها آماده و نصب شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار