تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۷۳۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول توضیح داد:
جزئیات پیگیری پرونده فوت کودک دزفولی در پی خونریزی لثه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مرگ یک دختربچه هشت ساله پس از خونریزی لثه و مراجعه به یک مرکز درمانی در دزفول گفت: هنوز علت مرگ این دختربچه مشخص نشده است. 

دکتر یوسف پریدار با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مرگ یک دختربچه در پی خونریزی لثه در دزفول، اظهار کرد: حدود یک هفته پیش این دختربچه با علائم خونریزی در دهان به یک مرکز درمانی در دزفول مراجعه کرد که متاسفانه پس از طی مراحل درمان فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه هنوز علت مرگ این دختربچه مشخص نشده است، گفت: پس از مرگ‌هایی از این دست، کمیته‌ای به نام ACR تشکیل می‌شود که در آن تمام جوانب فنی مرگ با حضور درمانگر شامل پزشک و پرستار بیمار بررسی می‌شود.

پریدار افزود: پس از این مراحل، جمع‌بندی علمی در خصوص علت مرگ به دست می‌آید و سپس پرونده به نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود و حکم در زمینه علت مرگ در نظام پزشکی مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه پرونده مرگ این کودک اکنون در جریان است، گفت: متأسفانه قبل از طی این مراحل در فضای مجازی علت مرگ را "قصور در درمان" بیان کرده‌اند و همه را متهم کرده‌اند. احتمال دارد قصور در مرگ اثبات شود یا اثبات نشود اما این موضوعات مراجع رسیدگی‌کننده دارند و نباید به این سرعت نتیجه‌گیری شود.

چند روز پیش خبر فوت دختربچه هشت ساله‌ای در دزفول در فضای مجازی منتشر شد که به علت خونریزی لثه به مرکز درمانی مراجعه کرده و دلیل خونریزی کمبود پلاکت تشخیص داده می‌شود ولی کودک پس از دریافت خون، فوت می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار