تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۷۳۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ششمین سوگواره تعزیه خوزستان در دزفول آغاز شد
ششمین سوگواره تعزیه استان خوزستان شامگاه چهارشنبه در مجموعه ورزشی شهید سوداگر دزفول آغاز شد.

عبدالمحمد نعناکار، دبیر ششمین سوگواره تعزیه خوزستان شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح این سوگواره اظهار کرد: این سوگواره همزمان با دهه اول ماه صفر و با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و رساندن پیام عاشورا به نسل‌های بعد، تجسم صحیح و بدون تحریف واقعه کربلا در قالب هنر تعزیه و شبیه خوانی، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این نمایش‌ها تلاش می‌شود تا سلحشوری‌ و مصائبی که بر سیدالشهدا(ع) و خاندان ایشان رفته به‌ نوعی به تصویر کشیده شود، افزود: سوگواره تعزیه از امشب به مدت ۱۰ شب و ساعت ۲۱ در بلوار شهدای مجموعه ورزشی شهید سوداگر جنب ورودی جاده علی کله اجرا می شود.

 نعناکار با اشاره به اینکه هر شب یک تعزیه اجرا می شود، افزود: پنج تعزیه توسط هنرمندان شهرستان دزفول و دیگر تعزیه ها توسط هنرمندان اهواز، بهبهان، شوش و شوشتر اجرا خواهند شد.

وی افزود: این سوگواره تعزیه بزرگترین رویداد مذهبی هنری استان خوزستان است که ۶ سال سابقه اجرا دارد.

دبیر ششمین سوگواره تعزیه خوزستان با بیان اینکه پس از اربعین آثار برتر این سوگواره معرفی خواهند شد، عنوان کرد: در این سوگواره آئین های سنتی عزاداری دزفول از جمله چوب زنی و علم گردانی نیز به نمایش در خواهد آمد.

نعناکار در پایان ضمن تقدیر از همکاری شهرداری دزفول در اجرای این سوگواره و آماده سازی مجموعه ورزشی شهیدسوداگر، افزود: متاسفانه سایر دستگاه های متولی از جمله اداره ارشاد که باید متولی اصلی باشد با وجود قول مساعدت و همکاری برای اجرای این سوگواره، به تعهدات خود عمل نکردند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار