تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۷۳۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول تاکید کرد:
لزوم مشارکت مسئولان و خیران دزفول برای توسعه حرم سبزقبا (ع)
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول برلزوم مشارکت مسئولان و خیران این شهرستان درراستای توسعه حرم مطهرسبزقبا(ع) تاکید کرد.

حجت الاسلام مجتبی خمیدی شامگاه گذشته درنشست مشترک با مدیریت و خادمین حرم مطهر سبزقبا(ع)، ضمن تقدیر از فعالیت های خالصانه آنها برای خدمت رسانی به زائران حرم، اظهار کرد: حضور خادمان بی منت در حرم مطهرسبزقبا(ع) و خدمت گزاری به اهل بیت و زائران بدون شک پاداش اعمال نیکتان بوده و افتخاری است که نصیبتان شده است.

وی با بیان اینکه شایسته است تا خادمین حرم مطهر از همه نظر الگو و شاخص باشند، افزود: باتسریع و اهتمام ویژه نسبت به پیش بردن پروژه های عمرانی حرم مطهر سبزقبا(ع)، ثابت کرده ایم که پیشرفت این مکان مذهبی و فرهنگی در تمام ابعاد، در اولویت اقدامات اداره اوقاف است تا بتوانیم این حرم معنوی و شاخص کشورمان را به جایگاهی که در خور شأن آن حضرت و شهروندان ولایتمدار دزفول است ، برسانیم.

حجت الاسلام خمیدی در ادامه از تلاش مدیریت و خادمین حرم در راستای انجام و پیشبرد هر چه بهتر و اصولی تر امورات حرم قدردانی نمود و گفت: پروژه کاشی کاری گنبد حرم پس از سال ها چشم انتظاری شهروندان به پایان رسید و اکنون نیز عملیات زیر سازی رواق ها برای کاشی کاری در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول با اشاره به بهره گیری از بهترین معماران و استاد کاران درراستای اجرای هرچه بهتر طرح های عمرانی و زیباسازی حرم سبزقبا(ع)، تصریح کرد: حرم سبزقبا(ع) قطب فرهنگی دزفول و خوزستان به عنوان یک شهر گردشگرپذیر و مذهبی محسوب می شود که سالانه پذیرای خیل عظیم گردشگران و زائران می باشد، بنابراین لازم است مسئولان و خیران شهرستان نیز در راستای تسریع در پیشرفت فعالیت های عمرانی این حرم اهتمام لازم را به عمل آورند و ازسویی نیاز است تا خادمان حرم نیز با برقراری ارتباط هرچه بهتر با زائران و مردمی که وارد حرم می شوند یک فضای آرامش بخش و یک خاطره زیبا و ارزشمند در ذهن آنان به جای بگذارند.

حجت الاسلام خمیدی برنامه های جاری و فرهنگی حرم سبزقبا(ع) را نیز بسیار مهم دانست و بیان کرد: مردم دزفول عشق و ارادت ویژه ای به حرم مطهر دارند بنابراین اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی و دعوت از مردم برای شرکت در این برنامه ها باید اولویت خادمان و مدیریت حرم سبزقبا(ع) باشد، پس شایسته است به برنامه های فرهنگی حرم نیز به اندازه امورات عمرانی اهتمام ورزیده شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول با اشاره به موضوع ثبت حرم سبزقبا(ع) به عنوان چهارمین حرم معنوی کشور گفت: این امر نیازمند همدلی و همراهی تمامی مسئولان شهرستان و استان است ضمن اینکه ما نیز در این مسیر پیگیری و جلسات متعددی را در استان و تهران برگزار کرده ایم. ثبت حرم سبزقبا به عنوان چهارمین حرم معنوی کشور نیازمند تامین یکسری زیرساخت ها بوده که تمام تلاش ما برای اجرای این زیرساخت ها است.

در پایان این جلسه مدیریت حرم سبزقبا(ع) گزارش هایی از روند اقدامات صورت گرفته در حرم ارائه داد و همچنین خادمین حرم به بیان مسائل و مشکلات پرداختند. حجت الاسلام خمیدی نیز وعده داد که اداره اوقاف در چهار چوب قانون و تا حد توان در کنار خادمین و خدمتگزاران بقاع مطهر شهرستان دزفول خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار