تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۳۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پای درد‌دل مردم محروم روستاهای سادات‌جعاوله؛ مردمانی که حتی آب لوله‌کشی هم ندارند
در عصری که در اصطلاح عامیانه علم به سرعت نور درحال پیشرفت است و دنیا همچون دهکده‌ای کوچک تشبیه می‌شود هنوز مردمی در گوشه کنار شهرهای خسته خوزستان وجود دارند که از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی خود محروم هستند.

پای درد‌دل مردم محروم روستاهای سادات‌جعاوله؛ مردمانی که حتی آب لوله‌کشی هم ندارند

در عصری که در اصطلاح عامیانه علم به سرعت نور درحال پیشرفت است و دنیا همچون دهکده‌ای کوچک تشبیه می‌شود هنوز مردمی در گوشه کنار شهرهای خسته خوزستان وجود دارند که از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی خود محروم هستند. پای درد و دل و سخنانشان که بنشینی رنج سال‌های خستگی را از واژه‌ واژه‌هایشان حس خواهی کرد و درد کمک خواستن برای حل مشکلات ساده‌شان جوری به عمق جان نفوذ می‌کند که آدمی در هم صحبتی با آن‌ها رنج خودش را فراموش می‌کند.

مردم 12 روستای سادات جعاوله هنوز با وجود فعالیت دولت‌های مختلف در محرومیت زدایی هنوز که هنوز است از لوله کشی آب محرومند و مجبورند برای استفاده از آب برای شستشو و هر چیز دیگری از تانکر استفاده کنند.

یکی از اهالی روستا در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم اظهار می‌کند: مسئولان و افراد زیادی برای بازدید و دیدن محرومیت ما از نزدیک؛ به روستا آمدند. هر کس که فکرش را بکنید آمده است اما تنها وعده‌های پوشالی چیزی به ما نرسیده است.

وی می‌افزاید: این رنج ما برای آبرسانی نه تنها در شان کل کشور نیست بلکه در شان استانی با این همه منابع نفتی و غم دیده نیز نیست که پس از گذشت چندین دهه از جنگ دفاع مقدس هنوز در محرومیت به سر ببرند و این بار برای مطالبه ساده‌ترین حقوق خود با مسئولان بجنگند.

این مجموعه از 12 روستا جزء شهرستان اهواز به شمار می‌آیند و با گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی هنوز که هنوز است از لوله کشی آب محروم مانده‌اند. یکی از توجیه‌های مسئولان برای عدم محقق شدن وعده لوله کشی برای این روستاها پوسیدگی لوله‌هایی است که هنوز حتی به خود رنگ یک قطره آب نیز ندیده‌اند.

مردم خوزستان در تمام شرایط بحرانی کشور و روزهایی سیاه و سفید تلخی و مررات فقر، محرومیت و عدم رسیدگی را کشیده‌اند و اکنون انتظار می‌رود علاوه بر همت مسئولان استانی برای ریشه کن کردن محرومیت این استان مسئولان کشوری نیز نگاهی ویژه به خوزستان داشته باشند.

چرا که این استان در8 سال دفاع مقدس همواره در آماج حملات رژیم خبیث بعثی بود و در پیش از آن نیز در دوره پهلوی غیر از شهرهای نفت خیز اوضاع مناسبی نداشت. این بی‌مهری نسبت به مردم خوزستان از مسئولان استانی و کشوری مناسب نیست و در دنیایی که مطالبه مردم جهان افزایش و ارائه بالاترین خدمات علمی و آموزشی است شایسته نیست که هنوز در گوشه کنار ایران عزیزمان مردمی از نبود ساده ترین حق شهروندی خود مانند لوله کشی آب رنج ببرند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
خدا لعنت کند کسانی را که حق مردم خوزستان را به غارت برده و در کاخ های آنچنانی خود در استان های دیگر و یا در خارج از کشور لمیده اند . خدا لعنت کند کسانی را که اکوسیستم استان ها را با سد سازی های نابجا و عمدی و زدن تونل نابود و تولیدات داخلی را در مملکت به صفر رسانده و با سود بانکی مردم را ربا خوار کرده اند و عجبا که دم از افزایش نقدینگی و تورم هم می زنند که خود اینها اثرات ربا هستند . خدا لعنت کند نمایندگانی از استان را که در حق مردم استان کوتاهی کرده باشند . خدا لعنت کند انگلیس و نفوذیهای آن در ایران را که بخاطر نفت ول بکن کشور و کل ممالک منطقه نیست و مرموزانه و بدون آگاهی مردم به راه خود ادامه می دهد و همه مصائب ایران زیر سر انگلیس است .
:
:
:
آخرین اخبار