تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۷۳۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سفیر ایران در بغداد:
ایران برنامه‌ای برای بستن آب‌ به روی عراق ندارد
معاون سفیر ایران در بغداد تاکید کرد : ایران هیچ برنامه ای برای بستن آب های مرزی به روی عراق ندارد.

سید موسی علیزاده طباطبایی در مصاحبه با تعدادی از رسانه های عراقی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ برنامه ای برای بستن آب های مرزی به روی عراق ندارد و ادعاهایی که در این خصوص به معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران منتسب شده، صحت ندارد.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد خاطرنشان ساخت: این ادعا واقعیت ندارد زیرا رودخانه های مرزی مشمول توافقنامه‌های امضا شده بین دو کشور از جمله توافقنامه 1975 الجزایر است.

وی اضافه کرد: حقیقت موضوع انتقال آب از بعضی حوزه‌های داخلی به استان سیستان و بلوچستان است.

طباطبایی تاکید کرد: آنچه علیمراد اکبری در حاشیه همایش نقش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف آب گفته بود در خصوص انتقال آب رودخانه های مرکزی در استان سیستان و بلوچستان بوده و آنچه رسانه ها درباره سخنان او منتشر کردند ناشی از ترجمه یا برداشت اشتباه از سخنان وی بوده است.

طباطبایی از این گونه انتشار اخبار در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی ابراز تعجب و بار دیگر تاکید کرد که ادعاهای مربوط به قطع آب صحت ندارد.

بر اساس این گزارش، خبر منتسب به علیمراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی از بامداد امروز در سطح رسانه‌های مختلف بین المللی و منطقه‌ای و داخلی عراق به طور گسترده‌ای بازتاب یافت و برخی نوشتند که ایران آب را به روی عراق بست امری که در شبکه های اجتماعی نوعی گلایه شدید را نسبت به ایران به دنبال داشته است.

برخی دیگر از کاربران عراقی نیز با تشکیک نسبت به این امر خواستار تحقیق در اصل خبر و صحت و سقم آن پیش از هر قضاوتی شدند.

در ماه‌های گذشته برخی جریان‌های رسانه‌ای از هر فرصتی برای راه اندازی موج های تبلیغاتی با هدف تخریب روابط میان ایران و عراق استفاده می کنند.

ناظران روابط دو کشور نسبت به احتمال تشدید این گونه اقدامات مشکوک در آستانه اربعین و حین برگزاری راهپیمایی میلیونی اربعین هشدار می دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار