تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۷۳۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد:
نوسانات ارز کمترین تاثیر در قیمت شکر داشت
نوسانات ارز کمترین تاثیر در قیمت شکر داشت

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اقدامات موثر وزارت جهاد کشاورزی گفت:  جلوگیری از واردات بی رویه توسط وزارت جهاد کشاورزی و زمان واردات به میزان دقیق نیاز به مصرف و همچنین اعلام بموقع نرخ مصوب شکر تولیدی توانسته است کمک های  شایانی به تولید کنندگان را بدنبال داشته باشد .

علیرضا حمیدی گفت:  شرکت بازرگانی توسعه نیشکر که یکی از شرکت های فعال گروه توسعه نیشکر و صنایع جانبی است در سال 1382 ثبت و عملا فعالیت اقتصادی خود را در سال 1383 آغاز نمود. رسالت اصلی این شرکت فروش شکر تولیدی کشت و صنعت هفتگانه و خرید اقلام مورد نیاز آن شرکت ها  می باشد .

وی افزود: در سال زراعی سپری شده از مهر ماه 96 تا مهر ماه 97 که حاصل تلاش های بی وقفه تمامی همکاران ما در کشت و صنعت های گروه توسعه در سال قبلی بوده بسیار سال خوب ؛ پر محصول و ثبت یک رکورد مناسب و مطلوب در نیشکر بوده است در سال مورد نظر با تولید 629  هزار تن شکر و راندمان های بالا در حوزه کشاورزی و صنعت سال بسیار خوبی پشت سر گذاشته شدکه انشا الله انتظار داریم بتوانیم باز هم این رکوردها در بستری مناسب تکرار شود .

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: طبیعتاً با توجه به ضریب بالای خود اتکائی که در حوزه تولید شکر در کشور در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاد شاهد ثبات قیمتی در بازار شکر بودیم به شکلی که اتفاقات اخیر در بازار کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم که ناشی از نوسانات شدید قیمت ارز بوده کمترین تاثیر را در قیمت شکر داشته است و نتیجتاً ما شاهد بازاری آرام در حوزه شکر بودیم و نه تنها شکر همواره در قیمت مصوب و یا نزدیک به آن معامله گردید بلکه در پاره ای از موارد شاهد معامله آن زیر قیمت دولتی بوده ایم .

علیرضا حمیدی  با اشاره به نقش شرکت بازرگانی توسعه نیشکر به همراه سایر عوامل در بازار شکر ، گفت: نقش شرکت بازرگانی توسعه نیشکر با همراهی انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر کشور و سایر تولید کنندگان شکر در توزیع شکر و رساندن آن به مصرف کننده نهایی در قالب قراردادهای بلند مدت و تامین نیاز کارخانجات مصرف کننده و همچنین عرضه شکر در بورس کالای ایران با قیمت مصوب توسط این شرکت نقش تعیین کننده ای بوده و خواهد بود که این امر موید سیاست گذاری صحیح دست اندرکاران این کالای استراتژیک می باشد .

 وی ضمن اشاره به تصمیات دولت در بازار شکر ، گفت: ما از ابتدای دولت یازدهم شاهد سیاست های اتخاذ شده صحیح و مناسب در عرصه تولید شکر بودیم و نتیجه آن نیز ، وضعیت مناسبی است که در بازار شکر داشته و داریم . همواره در مصاحبه های قبلی خود گفته ام وزیر محترم جهاد کشاورزی و دیگر معاونین ایشان در یک تعامل مناسب با انجمن صنفی قند و شکر ایران و اعتماد متقابل به همدیگر و اتکاء به آمار های درست تولید و نیاز واقعی کشور توانسته اند وضعیت تولید شکر را از میزان یک میلیون و یکصد هزار تن به میزان دو میلیون و یکصد هزار تن یعنی مرز خودکفایی برسانند ، این گام موثر و مثبت که در یک تعامل موثر اتفاق افتاد باعث گردید بازار شکر در ایامی که گذشت هیچگونه التهاب و تنشی را تجربه نکند و با یک آرامش خاص و قابل قبول به دوره تولید و بهره برداری در سال زراعی جدید وارد شود .

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان گفت: جلوگیری از واردات بی رویه شکر توسط وزارت جهاد کشاورزی و زمان واردات به میزان دقیق نیاز به مصرف و همچنین اعلام بموقع نرخ مصوب شکر تولیدی توانسته است کمک های  شایانی به تولید کنندگان را بدنبال داشته باشد .
:
:
:
آخرین اخبار