تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۷۳۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
14.5 هکتار ازجنگلهای پارک ملی دز رفع تصرف شد
رئیس پارک ملی دز گفت: در شش ماهه نخست امسال، 14،5 هکتار از جنگلهای منطقه حفاظت شده و پارک ملی دز که توسط افراد سودجو تصرف شده بود خلع ید و رفع تصرف شد.

رضا قپانچی پور روز جمعه افزود: با بررسی های صورت گرفته و پیگیری های قضایی انجام شده در خصوص قسمتهایی از منطقه حفاظت شده و پارک ملی دز متوجه شدیم برخی کشاورزان و افراد سودجو اقدام به تصرف عدوانی بخش هایی از این محدوده حفاظت شده اند که با حکم قضایی نسبت به رفع تصرف و خلع ید آنها اقدام شد.

وی افزود:هرگونه تعرض و تخریب صورت گرفته در مناطق تحت حفاظت از سوی سازمان محیط زیست به شدت پیگیری و با افراد متصرف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس پارک ملی دز همچنین گفت:یکی از همیاران و دوستداران طبیعت در شهرستان دزفول یک قطعه پرنده حمایت شده دراج را گرفتار مشاهده می کند که در اقدامی ارزنده و قابل تحسین این گونه را به جنگل های دز منتقل و رهاسازی کرد.

وی افزود:پرنده دراج از جمله پرندگان حمایت شده و ارزشمند منطقه می باشد که چنین اقدامی از سوی دوستداران طبیعت نشانه ارتقای سطح فرهنگی در حوزه محیط زیست است.

پارسال بیش از 50 پرونده دخل و تصرف ، صید و شکار در پارک ملی دز در محاکم قضایی استان خوزستان تشکیل و پیگیری شد.

پارک ملی دز زیستگاه گونه های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در 150 کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار