تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۷۳۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
19 مدال، آمار بی‌سابقه خوزستانی‌ها در بازی‌های پاراآسیایی
کاروان اعزامی خوزستان به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به 19 مدال دست پیدا کرد که بهترین و بی‌سابقه‌ترین آمار خوزستان در ادوار گذشته این رقابت‌ها است.
کاروان اعزامی خوزستان به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به 19 مدال دست پیدا کرد که بهترین و بی‌سابقه‌ترین آمار خوزستان در ادوار گذشته این رقابت‌ها است. 
  
در پایان بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸، ورزشکاران خوزستانی که به همراه کاروان "خودباوری و امید" ایران راهی جاکارتا شده بودند به 19 مدال رنگارنگ دست پیدا کردند و ضمن این‌که آمار مدالی خوزستان در این دوره بی‌سابقه بود، کاروان ایران نیز در رده سوم جدول مدالی قرار گرفت که این بهترین رتبه ایران در ادوار بازی‌های پاراآسیایی است.

در این رویداد مهم آسیایی، علیرضا قلعه ناصری (دوومیدانی/پرتاب دیسک)، فاطمه برقول (تیمی شطرنج در دو گروه مختلف)، هاشمیه متقیان (دوومیدانی/پرتاب دیسک)، مهناز امینی (دوومیدانی/پرتاب نیزه)، غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان/تیم میکس ریکرو) به مدال طلا رسیدند.

همچنین الهام صالحی (دوومیدانی/پرتاب نیزه)، هاشمیه متقیان (دوومیدانی/پرتاب نیزه)، امان‌الله پاپی (دوومیدانی/پرتاب نیزه)، فاطمه برقول (شطرنج نابینایان و کم‌بینایان)، سیدامید جعفری (جودوی تیمی) و عبدالرضا جوکار (دوومیدانی/پرتاب نیزه) گردن آویز نقره را تصاحب کردند.

۴- علی امیدی (دوومیدانی/پرتاب نیزه)، امید جعفری (جودوی نابینایان و کم‌بینایان)، فاطمه برقول (شطرنج انفرادی نابینایان و کم‌بینایان)، جواد حردانی (دوومیدانی/پرتاب نیزه)، شهلا حدیدی (دوومیدانی/پرتاب وزنه)، مریم حسام آبادی (گلبال بانوان) و دیانی (دوومیدانی/دوی ۵۰۰۰متر مردان) نشان برنز را کسب کردند.

کاروان ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز در رده سوم جدول مدالی قرار گرفت که از این تعداد مدال شش مدال طلا، شش نقره و هفت برنز توسط خوزستانی‌ها به دست آمد.-
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار