تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۷۳۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
19 هزار شکایت در هفت ماه نخست سال در اداره کارخوزستان ثبت شد
 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 19 هزار شکایت اخراج از کار و از کارفرما در هفت ماه نخست امسال در این اداره کل در خوزستان ثبت شد.

سید نور محمد پور روز شنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان در سرسرای استانداری با اشاره به اینکه آمار شکایت به اداره کار افزایش یافته بیان کرد: میزان شکایت به اداره کار در سال 95 در حدود 22 هزار مورد بود که این رقم در سال96 به 27 هزار مورد افزایش یافته است.

وی گفت: در یک سال گذشته سه هزار و 200 مورد اخراج از کار در خوزستان ثبت شده که این آمار نرخ بیکاری خوزستان را افزایش می دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: طرح های مختلفی در خوزستان برای ایجاد اشتغال صورت گرفته که پس از اتمام این طرح ها می توان تاثیر آنها را در ایجاد اشتغال مشاهده کرد.

محمد پور گفت:باید آمار مشاغل فصلی در استان ها بر اساس اقلیمی که دارند مورد سنجش قرار گیرند؛ افزایش نرخ بیکاری در تابستان خوزستان به دلیل شرایط بد آب و هوایی صورت می گیرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز بیان کرد: کل پرداختی بانک های خوزستان برای ایجاد اشتغال و طرح های ایجاد کسب و کار 400 میلیارد ریال بوده که رقم بسیار کمی است.

مهرام روانبخش ادامه داد: با این وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی، نمی توان مشکل بیکاری استان را حل کرد بانک ها هم باید برای حل معضل بیکاری در خوزستان به پای کار آیند.

مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان نیز گفت:در بازرسی ها از سطح بازار خوزستان 30 هزار محصول بررسی شد که 57 واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن استاندارد لازم به تعزیزات معرفی شدند.

رضا دهدشتی زاده ادامه داد: در این بازرسی ها 20 هزار متر لوله و اتصالات غیر استاندارد در خوزستان جمع آوری شد.

وی گفت: در خصوص خرما نیز 70 تن خرمای غیر استاندارد در خوزستان شناسایی شد و 20 کارگاه غیر مجاز در زمینه خرما به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از 122 جایگاه های CNG در خوزستان 23 جایگاه همکاری لازم را نداشتند که درخواست قطع گاز این جایگاه ها به شرکت گاز اعلام شد.

دهدشتی زاده افزود: 72 شهربازی و 350 وسیله بازی در خوزستان بررسی شد که 10 درصد وسایل بازی غیر استاندارد اعلام شدند.

وی گفت:90 درصد وسایل بازی در 211 زمین بازی در اهواز نقص سازه ای دارند که مورد تایید استاندارد نیست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار