تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۷۳۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان :
روند صعودی نرخ بیکاری در خوزستان در 2 سال اخیر
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به طرح آمارگیری نیروی کار در استان گفت: نرخ بیکاری استان در سال 95بر اساس این طرح، 12.7 درصد بوده است که این عدد در سال 96 به 14.7 درصد و در سال 97 بر اساس اطلاعات فصل تابستان به 15.6 درصد رسید و این موضوع بیانگر یک روند صعودی نرخ بیکاری در استان است. 

امید حاجتی در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان که امروز 26 آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دو دغدغه اصلی در استان خوزستان وجود دارد که یکی از آن‌ها مسایل زیست محیطی و دغدغه دیگر نیز بحث بیکاری جوانان است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید با وسواس بیشتری نسبت به این دو دغدغه عمل کنند، افزود: این دو موضوع مهمترین دغدغه و چالش های استان است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد زیرا مسایل دیگری که در استان به وجود می آید به صورت موردی است و حل می شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: زمانی که اطلاعات و آمار استان را بررسی می کنیم، مشاهده می شود که وضعیت شاخص های استان خوزستان وضعیت مناسبی نیست.

حاجتی با اشاره به بحث طرح آمارگیری نیروی کار در استان عنوان کرد: نرخ بیکاری استان در سال 95بر اساس این طرح، 12.7 درصد بوده است که این عدد در سال 96 به 14.7 درصد و در سال 97 بر اساس اطلاعات فصل تابستان به 15.6 درصد رسید و این موضوع بیانگر یک روند صعودی نرخ بیکاری در استان است.

وی ادامه داد: زمانی از نظر نرخ بیکاری استان در رتبه 19 کشور قرار داشت و استانی که بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشت، رتبه اول بود اما در حال حاضر رتبه استان خوزستان در بحث نرخ بیکاری، رتبه دوم کشور است و این مساله بیانگر روند صعودی نرخ بیکاری در خوزستان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: باید خروجی جلسات و کارگروه های اشتغالی که در استان برگزار می شود مشخص باشد و آن‌ها را لمس کرد. اگر این جلسات خروجی داشته باشند، باید شاهد بهبود وضعیت نرخ بیکاری در استان باشیم اما اکنون شرایط به شکلی است که نرخ بیکاری در استان رشد داشته است.

در ادامه کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز اظهار کرد: باید اطلاعات و بررسی هایی که در خصوص روند افزایش نرخ بیکاری استان انجام شده است در اختیار دستگاه های اجرایی قرار داده شود تا آن ها بتوانند برآن اساس تصمیم گیری لازم را انجام دهند و موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: اینکه عنوان می شود که نرخ بیکاری در استان خوزستان افزایش داشته است، باید بررسی کرد که آیا از تعداد نیروهای کار کم شده است یا اینکه افراد جدیدی به سنی رسیده اند که باید شغل داشته باشند.

چنگلوایی تصریح کرد: باید بررسی کرد که این میزان نرخ بیکاری و افزایش آن در چه بخش هایی اتفاق افتاده است و در آن زمینه نسبت به اتخاذ تصمیمات و راهکارها پرداخت تا شاهد حل مشکل بیکاری استان باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: دستگاه های اجرایی باید در جلسات شورای اشتغال برنامه های خود را در زمینه ایجاد اشتغال ارائه کنند زیرا برخی از دستگاه ها یکسری تحولات و تغییرات را دارند که با بیان آن ها در جلسات بسیاری از مسایل و موضوعات روشن می شود. 

وی ادامه داد: دستگاه ها باید در خصوص اقداماتی که در بحث ایجاد اشتغال انجام می دهند، گزارش کار دهند و در صورتی که با مشکلی نیز مواجه می شوند آن را عنوان کنند تا شاهد حل مشکلات و ایجاد شغل باشیم و دستگاه ها نیز بتوانند به تعهدات خود در بحث اشتغال عمل کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار