تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۷۳۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان دختر به حمایت عاطفی خانواده
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آزمونی که در خصوص سلامت روان با حضور 72 هزار و 300 نفر از دانش‌آموزان برگزار شد، یکی از نکاتی که استخراج شد این بود که آمار قابل توجهی به‌ویژه در بخش دختران، از حمایت عاطفی خانواده فاصله دارند. 

مهدی رفیعی‌دهکردی در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز، یکشنبه (27 آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه 55 راهکار مستقیم برای گسترش همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در آینده بیشتر توسعه پیدا کند. 

وی افزود: در آزمونی که در خصوص سلامت روان با حضور 72 هزار و 300 دانش‌آموز برگزار شد، یکی از نکاتی که استخراج شد این بود که آمار قابل توجهی به‌ویژه در بخش دختران، از حمایت عاطفی خانواده فاصله دارند. این مطالعات به ما می‌گوید که ما باید به سرعت بخش خانواده را دریابیم. شاید در این زمینه یکی از استان‌های رکورددار باشیم. یکی از نهادهایی که می‌تواند بازوی آموزش و پرورش باشد، حوزه علمیه است. من فکر می‌کنم باید حمایت مالی را به عنوان یک ضرورت در نظر بگیریم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مبانی فلسفی در بحث ماموریت آموزش و پرورش و ماموریت تربیت گفته شده که تربیت باید منجر به تلاش آگاهانه و اختیاری شود. از این جمله این موضوع استخراج می‌شود که باید به عقلانیت، تقویت مبانی شناختی و خودکنترلی در دانش آموز توجه شود که ما باید به مبانی شناختی بیشتر توجه داشته باشیم.

رفیعی‌دهکردی افزود: دستورالعمل جدیدی از طرف وزارتخانه برای ما ارسال شده است که طبق آن هر کلاس باید از دروسی که احساس می‌شود ساعت مازاد دارد، با صلاحدید مدیر، شورای معلمین و نظارت خانواده، 60 ساعت را به کارهای تربیتی و مهارتی اختصاص دهد. این فضای ایجاد شده، فضای بسیار خوبی است که می‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین اردشیر شجاعی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: متاسفانه آموزش و پرورش ما تمرکزگرا است و امکان تغییر برنامه درسی تنها در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش است. یعنی با وجود اینکه طرح به امضای وزیر رسیده است، امکان تغییر و حذف 60 ساعت از برنامه درسی تنها وقتی فراهم می‌شود که این کار به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.

وی درخصوص اجرای طرح معراج در مدارس گفت: جامعه هدف این طرح؛ خانواده، معلمان و دانش‌آموزان هستند. اگر خانواده و معلمان را به عنوان جامعه هدف در نظر بگیریم، می‌توانیم از طریق جامعه هدف معلمان به جامعه هدف سوم یعنی دانش‌آموزان ورود کنیم. باید برای معلم‌ها اجرای طرح و اهداف آن روشن شود. در این صورت طرح اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

شجاعی ادامه داد: با این کار نیاز نیست تغییر زیادی نیز در برنامه درسی ایجاد کنیم. شاید گیرایی صحبت یک معلم فیزیک خیلی بیشتر از یک معلم دینی باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار