تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی حوزه علمیه خوزستان برای استقرار 2 هزار طلبه در مدارس استان
مدیر حوزه علمیه خوزستان از آمادگی حوزه برای مستقر شدن دو هزار طلبه در مدارس استان خبر داد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام‌پور در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (27 آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص اجرای طرح معراج در مدارس اهواز، اظهار کرد: اجرای این طرح از حدود 10 سال پیش آغاز شده است. باید دید چرا حوزه احساس کرد لازم است در مدارس فعالیت کند. از زمانی که دیدیم دشمن ما توجه خاصی به مدارس دارد، احساس کردیم باید به نسل آینده توجه کنیم.

وی افزود: نوجوانان و جوانان ما در مدارس بسیار آسیب‌پذیر هستند و تحت تاثیر دشمن قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل آیت‌الله جزایری فرمودند که حوزه بدون هیچ نگاه و درخواست مالی باید به این مسأله توجه کند. در آن زمان ما چهار سال فعالیت کردیم و در این مدت به جز حق ایاب و ذهاب تقریبا هیچ چیز دیگری به طلاب داده نمی‌شد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: پس از این مدت وقتی برای دریافت بودجه به آموزش و پرورش مراجعه کردیم، آموزش و پرورش گفت نمی‌تواند هزینه‌ای پرداخت کند و این درحالی بود که بسیاری از طلاب با هزینه شخصی خود به مدرسه‌ها می‌رفتند.

بهرام‌پور در خصوص تاثیرگذاری طرح معراج در مدارس گفت: اگر به تبلیغات دشمن علیه نسل جوان دقت کنید، تأثیرگذاری روحانیون در مدارس را متوجه می‌شوید. حضور روحانیون در مدارس موجب شده است نسلی تربیت شود و این نسل مساجدی بسازد که نسبت به همه استان‌های کشور از نظر جوان بودن برتر باشد، به طوری که همه از ما می‌پرسند چطور این کار را کرده‌اید.

وی با بیان اینکه مهمترین راهی که می‌توانیم روی دانش‌آموزان اثر بگذاریم، آموزش و پرورش است، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر بهترین فعالیت‌ها بین حوزه و آموزش و پرورش در حال رخ دادن است. در حال حاضر حوزه علمیه می‌تواند دو هزار طلبه و نیروی خواهر و برادر را در مدارس مستقر کند و تا دو هزار مدرسه را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: برای گسترش طرح معراج، نسبت به حق‌الزحمه، هیچ چشم‌داشتی نداریم. هزینه‌ها در کشور تقریبا سه برابر شده است ولی شهریه طلاب افزایش پیدا نکرده است. دیگر نمی‌توانیم از طلاب توقع داشته باشیم از شهریه خود هزینه کنند.

بهرام‌پور ادامه داد: تجربه نشان داده است معلم‌های ما انرژی زیادی برای دانش‌آموزان صرف می‌کنند اما حجم توطئه دشمن زیاد است و حوزه باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار