تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۷۳۷۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارشناس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت:
کنترل مرزها برای جلوگیری از انتقال بیماری تب دنگی ضروری است
کارشناس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: کنترل مناطق مرزی کشور برای جلوگیری از انتقال عامل بیماری تب دنگی ضروری است.

عبدالرضا میراولیایی یکشنبه در حاشیه کارگاه تخصصی سلامت و امنیت غذایی منطقه جنوب غرب خوزستان در آبادان افزود: از آنجا که ویروس این بیماری از طریق پشه ای به نام ' آئدیس ' به انسان منتقل می شود لذا باید مرزهای جنوب شرق ، جنوب غرب و غرب کشور با دقت پایش و مراقبت شوند.

وی اقدامات انجام شده در آبادان و خرمشهر به عنوان یکی از مناطق مرزی جنوب غرب کشور در راستای جلوگیری از انتقال عامل این بیماری از عراق به کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آئدیس پشه ای خطرناک بوده که جمعیت آن در نقاط مختلف جهان از جمله آسیا رو به افزایش است که در صورت انتقال بیماری علاوه بر مشکلات اجتماعی تبعات اقتصادی سنگینی نیز برای کشور آلوده به دنبال دارد. 

میراولیایی بر انجام اقدامات تشخیصی ، پایش و مراقبت در نقاط مرزی تاکید کرد و گفت: با اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه ها تاکنون موردی از آلودگی ناشی از این پشه و بیماری تب دنگی در کشور مشاهده نشده است. 

تب دنگی و تب زرد از بیماری هایی است که براثر نیش پشه موسوم به 'ایدیس اجیپتی' ناقل ویروس زیکا منتقل می شوند.

ابتلا به بیماری تب دنگی ابتدا با خارش پوستی، تب شدید، اختلال در سیستم گوارش و درد استخوانی شروع شده و در برخی موارد می تواند به کاهش شدید فشار خون و مرگ مبتلایان منجر شود.

بیماری تب دنگی واکسن و درمان اختصاصی ندارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار