تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۷۳۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردانی: خودباوری کشتی فرنگی با محمد بنا شروع شد/برخی کشتی را اذیت می‌کنند
فرنگی‌کار خوزستانی با بیان این‌که خبر بازگشت محمد بنا به تیم‌ملی ایران، امیدوارکننده است، گفت: خودباوری کشتی فرنگی ایران با این مربی شروع شد و اکنون با حضور مجدد او در تیم‌ملی، این رشته می‌‌تواند اقتدار خود را به دست آورد و به شرایط خوب گذشته‌اش برگردد
فرنگی‌کار خوزستانی با بیان این‌که خبر بازگشت محمد بنا به تیم‌ملی ایران، امیدوارکننده است، گفت: خودباوری کشتی فرنگی ایران با این مربی شروع شد و اکنون با حضور مجدد او در تیم‌ملی، این رشته می‌‌تواند اقتدار خود را به دست آورد و به شرایط خوب گذشته‌اش برگردد. 

مهرداد مردانی در خصوص انتخاب محمد بنا به عنوان سرمربی جدید تیم‌‌ملی کشتی فرنگی ایران، اظهار کرد: محمد بنا هم مربی بزرگ و هم انسان بزرگی است. اگر به کارنامه او از سال 2005 میلادی نگاه شود، او همیشه موفق بوده و ایران به واسطه اقدامات او عناوین بسیار خوبی را در المپیک لندن و مسابقات جهانی به دست آورده است. به نظر من خودباوری کشتی فرنگی ایران با محمد بنا شروع شد.

وی با بیان این‌که فرنگی‌کاران نیز شخصیت محمد بنا و صداقت او را دوست دارند، گفت: او روحیه جنگندگی را به ورزشکار القا می‌کند؛ خود من در سال‌های قبل به نوعی از کشتی خداحافظی اجباری داشتم و به هر دری که می‌زدم با شکست مواجه می‌شدم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که به زندگی شخصی بپردازم ولی بنا در سال 2016 با کن صحبت کرد و گفت "آن‌چه را که تو کم داری، به تو خواهم داد". من آن زمان متوجه این گفته بنا نشدم ولی بعد فهمیدم که منظورش اعتماد به نفس است و واقعا نیز او اعتماد به نفس و روحیه جنگندگی را به من هدیه داد.

این فرنگی‌کار خوزستانی افزود: همان موقع بنا به من گفت باید خوب تمرین کنی و برای سال 2017 آماده شوی که من ‌آن زمان نفر اول وزن خودم شدم و به عضویت تیم‌ملی در آمدم. محمد بنا نه تنها به من، بلکه به تمام فرنگی‌کاران ایرانی بسیار کمک کرد. به نظرم با بازگشت بنا به تیم‌ملی کشتی فرنگی، ایران در این رشته می‌تواند اقتدار خود را به دست آورد و به شرایط خوب گذشته‌اش برگردد. این‌که گفته می‌شود بنا آقای خاص است، این صفت برازنده او است و کار کردن با مربی مانند بنا برای فرنگی‌کاران بسیار خوب است.

وی با اشاره به تغییر در راس فدراسیون کشتی نیز گفت: رسول خادم مرد بزرگی است و با صداقت و دوندگی‌هایی که داشت، الویتش پیشرفت تک تک فرنگی‌کاران ایرانی بود. با تمام کمبودها ساخت ولی این اواخر افرادی، هم کشتی و هم کشتی‌گیران را اذیت کردند و در نهایت باعث شد خادم استعفا بدهد و برود. به نظر من کشتی در دوران بلاتکلیفی به سر می‌برد و آن ثبات لازم را ندارد و منتظریم تا شرایط مانند قبل و اردوها برگزار شود.

مردانی خاطرنشان‌کرد: از زمانی که از مسابقات جهانی برگشته‌ام، با توجه به این‌که اردویی نبوده است، تمرین چندانی نداشته‌ام ولی اکنون خبر بازگشت محمد بنا، خبر امیدوارکننده‌ای بود، البته کادر فنی قبلی تیم‌ملی نیز با تمام توان کار کرد ولی نفراتی از بیرون، کشتی را اذیت می‌کنند. پیشکسوتانی هستند که برای این رشته حاشیه‌سازی می‌کنند. همچنین وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت لازم را نداشته است. کادر فنی قبلی، بیشتر انرژی‌اش را روی آرامش تیم گذاشته بود و تلاش می‌کرد که آرامش درون اردویی حفظ شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار