تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۳۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازمان محیط زیست مقصر اصلی معضلات زیست محیطی خوزستان/ پروژه‌های استان پیوست زیست محیطی ندارند
عضو مجمع نمایندگان خوزستان سازمان محیط زیست را مقصر اصلی معضلات زیست محیطی این استان دانست و ادامه داد: محیط زیست باید پاسخگوی تمامی معضلات زیست محیطی خوزستان باشد.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه اغلب پروژه های انجام شده در خوزستان مجوز زیست محیطی ندارند، گفت: سدسازی گتوند و طرح های انتقال آب از سرشاخه های دز و کارون و سایر پروژه های استان  مجوز و پیوست زیست محیطی ندارند و این مسائل نفس کشیدن را در خوزستان سخت کرده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پیوست زیست محیطی باید ملاک اجرای تمامی پروژه ها در کشور باشد، افزود: هر چند در پروژه های انجام شده پیوست زیست محیطی رعایت نشده اما متاسفانه انجام آنها با سکوت یا تایید سازمان حفاظت محیط زیست همراه بوده است.

محیط زیست مقصر اصلی معضلات زیست محیطی خوزستان

وی محیط زیست را مقصر اصلی معضلات زیست محیطی خوزستان دانست و ادامه داد: محیط زیست باید پاسخگوی تمامی معضلات زیست محیطی خوزستان باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عمده مشکلات خوزستان را ناشی از ریزگردهای داخلی دانست و گفت:  محیط زیست مهار کانون های داخلی ریزگرد را در دستور کار قرار دهد.

وی جلوگیری از انتقال آب و مدیریت سدهای خوزستان را راهکار مدیریت و کنترل معضل گرد و غبار خوزستان دانست و گفت: متاسفانه اولویت تامین برق به خوزستان لطمه زده و آبی که باید برای احیای تالاب ها به کار رود در پشت سدها جمع آوری شده است.

تداوم سکوت محیط زیست در مقابل سدسازی های ترکیه

پاپی زاده با انتقاد از اینکه بخش زیادی از تالاب هورالعظیم خشک است، تصریح کرد: سدسازی های کشور ترکیه نقش موثری در خشکی این تالاب و گسترش گرد و غبار خوزستان دارد اما متاسفانه محیط زیست در مقابل این سدسازی ها سال ها سکوت کرده و این سکوت به معنای نقش آشکار حقوق شهروندی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این رابطه می طلبد محیط زیست کارشناسان وزارت خارجه را به لحاظ تخصصی توجیه و اثرات مخرب پروژه گاپ را به آنها یادآوری کند تا بتوان با دیپلماسی قوی این موضوع را حل و فصل کرد.
:
:
:
آخرین اخبار