تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۷۳۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
27 واحد تولید قارچ در خوزستان فعال است
معاون توسعه و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: طبق آمار یکهزار و 600 واحد تولید قارچ در کشور وجود دارد که از این تعداد 27 واحد در استان خوزستان فعال هستند.

سید سعید حسینی نژاد روز دوشنبه افزود: استان خوزستان فقط سه درصد واحدهای تولید قارچ کشور را در خود جای داده است. 

وی اظهار داشت: 950 هزار مترمربع سالن پرورش قارچ در کشور وجود دارد که از این میزان 37 هزار مترمربع معادل چهار درصد کل کشور در استان خوزستان است.

معاون توسعه و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و تاکید بر تولید داخلی انتظار می رود تولیدات داخلی به خارج از کشور صادر شوند.

وی با ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز به عنوان کارآفرین برتر ملی گفت: این شرکت با عملکرد قابل قبول خود در زمینه پرورش قارچ موفق به راهیابی به دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی در سال گذشته شده است.

حسینی نژاد افزود: تنها هشت استان کشور موفق به راهیابی به این جشنواره شدند که از استان خوزستان نیز مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز دزفول به عنوان کارآفرین برتر ملی شناخته شد.

 افزون بر 249 تن قارچ تولید دزفول صادر شد

مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز نیز گفت: 249 هزار و 687 کیلوگرم قارچ تولید دزفول از ابتدای امسال تاکنون به کشورهای خارجی صادر شده است.

غلامعلی اسلامی زاده افزود: شرکت کشاورزی جلگه دز به صورت رسمی در خردادماه سال 72 به ثبت رسید که در سه بخش تولید مرکبات، تولید قارچ خوراکی و پرورش ماهیان گرمابی فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: سالانه یکهزارو 200 تن مرکبات، چهار هزار و 600 تن قارچ و یکهزار تن ماهی گرمابی در این شرکت تولید می شود.

مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز افزود: مجموعه پرورش قارچ این شرکت برای نخستین بار با ظرفیت 200 تن در سال در سال 78 بهره برداری شد که با گذشت این سال ها تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موردنیاز این شرکت در خود مجموعه با کیفیت هلند بومی سازی شده است.

وی با بیان اینکه فناوری روز دنیا در امکانات و تجهیزات این شرکت به کار گرفته شده است، گفت: درمجموعه پرورش قارچ این شرکت برای 230 نفر، در باغات به طور متوسط برای 73 نفر و در پرورش ماهی نیز برای حدود 90 نفر اشتغالزایی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار