تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۷۳۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نهالکاری 510 هکتار از کانون های ریزگرد هندیجان شروع شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان با بیان اینکه پارسال 750 هکتار از کانون های ریزگرد این شهرستان نهالکاری شد گفت: نهالکاری 510 هکتار دیگر از این کانون ها نیز در هفته جاری آغاز شده است.

امین عبادی دوشنبه اظهار داشت: این شهرستان دارای حدود 70 هزار هکتار کانون بحرانی ریزگرد است که در قالب پنج کانون غرگانه،شرق هندیجان(دهنو تا جاده بدر)، ناصرآباد ،سجافی و میرمحمد فعال می باشند.

وی گفت: امسال نهالکاری 110 هکتار از کانون ریزگرد غرگانه و 400 هکتار از کانون ریزگرد شرق هندیجان در مسیر جاده بدر آغاز شده که با گونه های کهور و دیگر گونه های مقاوم به شرایط آب و هوایی منطقه پوشش داده خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان افزود: اعتبار تخصص داده شده برای انجام این کار در کانون غرگانه 6 میلیارد و 700 میلیون ریال و در کانون شرق هندیجان 52 میلیارد ریال می باشد.

عبادی ادامه داد: این اعتبار جهت اجرا، نگهداری و آبیاری این زمین های نهالکاری شده برای مدت سه سال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است.

شهرستان هندیجان یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان بوده و با 265 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در جنوب خوزستان قرار گرفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار