تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی‌زاده :
عراق زیر بار خسارت‌های زیست محیطی نمی‌رود
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تمامی مشکلات محیط زیست کشور با چشمان غیر مسلح قابل مشاهده است اما متاسفانه اراده‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد.

عباس پاپی‌زاده در رابطه با تاثیر تحریم‌های زیست محیطی بر افزایش مشکلات محیط زیست کشور گفت: تاکنون سازمان محیط زیست فعالیت محسوسی در این حوزه  نداشته است، بنابر این تحریم‌ها نیز تاثیری بر روند فعالیت این سازمان نخواهد داشت. به عنوان مثال آلودگی‌های ناشی از ریزگرد‌ها عاملی خارجی دارد و می‌بایست سازمان محیط زیست برای حل آن با کشور‌های همسایه مذاکره می‌کرد، که متاسفانه طی سال‌های اخیر هیچ اقدام اساسی در این راستا انجام نشده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  حقابه هیرمند و مشکلات ناشی از سد سازی‌های ترکیه بر روی رودخانه دجله و فرات عراق که باعث خشک شدن بخشی از تالاب هور العظیم شد، نیازمند ارتباط و مذاکره با کشور‌های همسایه بود، اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدام موثری از جانب سازمان محیط زیست کشور صورت نگرفته است.  بنابر این در شرایط تحریمی نیز همین مشکلات ادامه خواهد داشت چرا که سازمان محیط زیست هیچ برنامه‌ای برای این امور نداشته است. 

عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست در برخورد با صنایع آلاینده

 وی خاطر نشان کرد: اگر کشور به دلیل تحریم‌ها و عدم تامین تجهیزات آزمایشگاهی و پالایشگاهی دچار مشکل شود باز شاهد تغییرات محسوسی در کشور نخواهیم بود ، متاسفانه نسبت به فعالیت کارخانه‌ها و پالایشگا‌ها استان خوزستان که باعث ایجاد آلودگی گسترده در سطح شهر می‌شوند نیز اقدام چشمگیری را شاهد نبوده ایم، کدام یک از این فعالیت‌ها از سوی سازمان محیط زیست به عنوان صنایع آلاینده شناخته شده و تعطیل شده است؟  

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: خودرو‌سازی ایران یک صنعت آلاینده بوده و یکی مشکلات آلودگی شهرهای بزرگ کشور صنعت خودرو سازی است، با این موضوع چند بار برخورد شده است ؟ مسئولان سازمان محیط زیست جوری عنوان می‌کنند که تحریم‌ها تاثیری بر محیط زیست کشور نخواهد گذاشت و از آن عبور می‌کنیم که گویی مدیریت‌های آنها تاثیر گذار بوده است.

مشکلات محیط زیست کشور با چشمان غیر مسلح قابل مشاهده است

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس ادامه داد: در بسیاری از شهر‌های استان خوزستان مشعل‌های بزرگ گازی وجود دارد که دائما در حال سوختن است و موجب آلودگی گسترده در سطح شهرها می‌شوند اما تاکنون از طرف سازمان محیط زیست آلاینده شناخته نشده است ، تمامی مشکلات زیست محیطی کشور با چشمان غیر مسلح قابل مشاهده است اما متاسفانه اراده‌ای برای حل آن وجود ندارد. به این سازمان پیشنهاد می‌کنم ابتدا اقدامات ضروری و ابتدایی خود را انجام دهد، اگر در مسیر اجرای برنامه‌های خود با مشکلاتی اعم از کمبود تجهیزات ناشی از تحریم‌ها مواجه شد، مجلس آن را حل خواهد کرد.

عراق زیر بار خسارت‌های زیست محیطی نمی‌رود/ دولت از طریق جوامع بیت المللی اقدام کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور عراق مبنی بر پیگیری مشکلات زیست محیطی کشورش گفت:  اولویت‌های عراق مشکلات امنیتی و معیشتی مردم است. بنابر این دولت عراق با وجود مذاکراتی که با رئیس جمهور کشورمان در این خصوص داشته است، تاکنون زیر بار موضوعات زیست محیطی نرفته است. باید دولت ایران نیز از طریق مراجع بین المللی اقدام کند و این کشور را تحت فشار قرار داده تا سازمان ملل بخشی از درامد‌های نفتی خودش را برای جبران خسارت‌های محیط زیستی مشخص کند و سپس با همکاری سازمان های تخصصی اقدام به اصلاح مشکلات زیست محیطی کند.
:
:
:
آخرین اخبار