تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۷۳۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۷۰ درصد کالای‌های اساسی کشور از گمرک بندر امام (ره) تامین می‌شود
مدیرکل جدید گمرک بندرامام خمینی(ره) گفت: گمرک بندرامام خمینی(ره) بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی کشور را تامین کرده و انبارهای ما می‌توانند بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن کالای اساسی ذخیره کنند.

رحمتعلی فلاح خوشدل اظهار داشت: گمرک بندرامام خمینی(ره) بعد از گمرک بندرشهید رجایی بزرگترین گمرک کشور محسوب شده و در گمرک این بندر روزانه بیش از 2500 کامیون به میزان 50 هزار تن کالا‌ها را به مقصد اقصا نقاط کشور بارگیری و ارسال می‌شود.

مدیرکل جدید گمرک بندرامام خمینی(ره)  افزود: گمرک بندرامام خمینی(ره) بیش از 70 درصد کالاهای اساسی کشور را تامین کرده و انبارهای ما می‌توانند بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن کالای اساسی ذخیره کنند. در گمرک بندرامام خمینی(ره) درب خروج کالاهای فله مجزا با شش لاین خروجی وجود داشته که به صورت شبانه روزی فعالیت دارد؛ از ویژگی‌های منحصر به فرد این بندر وجود حمل و نقل ریلی بوده است.

غلامرضا بلوطی میرزا نیز اظهار داشت: در خصوص صادرات به خارج از کشور با افزایش 8 درصدی صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته‌ایم و تحریم‌ها بر صادرات ما هیچگونه اثری نداشته است. میزان صادرات ما حدود 13 میلیون تن به ارزش 5 میلیارد دلار بوده و واردات کالاهای اساسی شامل برنج، سویا، ذرت و شکر و اقلامی این چنینی نیز حدود 7 میلیون تن بوده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار