تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۷۴۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی خوزستان تشریح کرد:
آخرین وضعیت کارخانه نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران
قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان آخرین وضعیت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران را تشریح کرد. 

یدالله مهرعلیزاده با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه نیشکر هفت تپه اظهار کرد: مالک کارخانه نیشکر هفت تپه در حال حاضر به کارخانه بازگشته و یک ماه حقوق معوق کارگران را نیز به آن‌ها پرداخت کرده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر مشکل خاصی در کارخانه نیشکر هفت تپه وجود ندارد، افزود: مالک کارخانه نیشکر هفت تپه قول داده است تا به همه تعهدات کارخانه به کارگران عمل و حقوق کارگران را نیز به آن‌ها پرداخت کند.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر یک حقوق به کارگران نیشکر هفت تپه پرداخت شده و حقوق دوم نیز در جریان پرداخت است و به زودی پرداخت می‌شود.

مهرعلیزاده با بیان این‌که با بازگشت مالک، کارخانه مجددا به فعالیت خود ادامه خواهد داد، گفت: مالکیت کارخانه اعلام کرده است که با منابعی که در اختیار دارد، کار را پیش خواهد برد و در صورت نیاز از حمایت‌های دولتی استفاده خواهد کرد.

وی گفت: این کارخانه از ابتدا نیاز به حمایت‌های دولت نداشت و خود می‌توانست فعالیت کند اما مشکلاتی که در هیات مدیره این کارخانه به وجود آمد، میان کارگران منتشر و باعث به وجود آمدن بحران کارگری شد. 

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان با اشاره به درخواست کارگران برای واگذاری نیشکر هفت تپه به دولت عنوان کرد: دولت در حال حاضر قصد ورود به این مساله را ندارد زیرا مالک مطابق قواعد و مقررات سازمان خصوصی سازی کشور در شرکت حاضر است و قصوری نیز در این توافقات نداشته است.

مهرعلیزاده در خصوص پیگیری‌های انجام گرفته برای حل مشکلات شرکت گروه ملی فولاد ایران گفت: با مجوز فروش محصولات این شرکت در خارج از بورس بسیاری از مشکلات کارخانه حل می‌شود و مساله‌ای در بحث پرداختی‌ها وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با فروش محصولات تولیدی شرکت در خارج از بورس، دو ماه حقوق معوق کارگران این کارخانه به آن‌ها پرداخت می‌شود و در این زمینه مساله خاصی وجود ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار