تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۷۴۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت تخلیه آبگرفتگی در مناطق شهری اهواز
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از ادامه تخلیه‌ آب در برخی مناطق اهواز خبر داد و گفت: حجم بارندگی خارج از انتظار بوده است و آمادگی لازم برای چنین بارندگی‌هایی نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور وجود نداشت.

علیرضا عالی‌پور در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت آبگرفتگی در پنج منطقه شهرداری اهواز فروکش کرده است.

وی تصریح کرد: بارندگی طی کمتر از دو ماه گذشته در اهواز حدود 210 میلی‌متر بوده و تنها در دو روز اخیر 82 تا 83 میلی‌متر بارندگی در اهواز گزارش شده است. این میزان بارندگی معادل یک سال بارندگی اهواز در حالت ترسالی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه این حجم بارندگی خارج از انتظار بوده است، گفت: شرکت آبفا همه ساله لایروبی‌ها را تا پایان پاییز به اتمام می‌رساند تا در فصل زمستان دچار مشکل نشویم. اما امسال در پاییز رکورد بارش یکساله در ترسالی شکسته شد و آمادگی لازم برای چنین بارندگی‌هایی نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور وجود نداشت.

عالی‌پور بیان کرد: بارندگی و آبگرفتگی در شهرهایی که شیب دارند نیز مردم را دچار مشکل کرده است. اهواز یک شهر کاملا تخت است و زیرساخت مناسب نیز برای دفع آب‌های سطحی ندارد بنابراین این مشکلات طبیعی هستند. به نسبت این بارش سنگین، مشکلات کم بود و با حضور مسئولان ذیربط، مشکلات در حداقل بود.

وی عنوان کرد: متأسفانه در منطقه 6 شهرداری اهواز به علت ایراد در برخی پمپ‌های عظیمی که در این منطقه وجود دارند و در اثر ورود برخی زباله‌های حجیم در پره‌ها، این پمپ‌ها دچار مشکل شدند که تعویض آنها زمان زیادی گرفت زیرا برای تعویض این پمپ‌ها باید ابنیه‌ای تخریب شود تا پمپ جدید نصب شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: در حال حاضر آب به تدریج در حال فروکش کردن است اما برای اینکه آبگرفتگی در مناطق منطقه 6 شهرداری اهواز به طور کامل تخلیه شود، حداقل 48 ساعت زمان لازم است. همچنین مناطق منطقه سه شهرداری اهواز دچار مشکل آبگرفتگی هستند که مشکل این مناطق ظرف مدت 24 ساعت رفع خواهد شد. در منطقه دو شهرداری اهواز در یکی از خیابان‌های کیانشهر نیز مشکل آبگرفتگی وجود دارد که در زمان کوتاهی این مشکل نیز رفع می‌شود.

عالی‌پور با بیان اینکه مناطق سپیدار و شهرک دانشگاه نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند، عنوان کرد: امسال برای اولین بار برخی محلات مثل کوی طاهر در منطقه هشت شهرداری اهواز دچار آبگرفتگی شد. 

وی تصریح کرد: با تأکیدات استاندار خوزستان مقرر شد اعتبار ویژه‌ای تخصیص پیدا کند تا طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز تدوین شود و اهواز که در 100 سال گذشته شبکه دفع آب‌های سطحی مستقل نداشته است، صاحب یک شبکه مستقل دفع آب‌های سطحی شود. اگرچه این طرح زمان‌بر خواهد بود. این طرح از محور به محور و از بحرانی‌ترین منطقه آغاز به کار می‌کند. در حال حاضر بحرانی‌ترین مناطقی که دچار آبگرفتگی می‌شوند کوی علی‌آباد و کمپلو هستند. متاسفانه این مناطق اکنون زیر آب هستند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
اونایی که میگن
بدترین جا منطقه هشته ولک

باهنر و اون طرفا

هر کی بره می فهمه
عکس هوایی بندازین
:
:
:
آخرین اخبار