تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران گروه ملی فعالیت مجدد خطوط تولید را خواستار شدند
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای سومین هفته متوالی با حضور در مقابل استانداری سپس راهپیمایی به سمت فرمانداری و مرکز شهر اهواز ، خواستار فعالیت مجدد تمامی خطوط تولید این شرکت شدند.

روز دوشنبه کارگران این شرکت صبح امروز با طی مسیر از مقابل استانداری خوزستان تا در مرکز شهر خیابان سلمان فارسی (محل استقرار ساختمان مرکزی بانک ملی تلاش کردند یکبار دیگر توجه مسولان را به خواسته صنفی شان جلب کنند.

آنان یکی از مهم ترین خواسته های خود را حفاظت از سرمایه های این شرکت، بازگشت خطوط کارخانه به ظرفیت های تولید، پرداخت به روز حقوق و نیز پاسخگویی مسئولان استان عنوان کردند . 
یکی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: خواسته ما کارگران از حضور در تجمعات تنها پرداخت حقوق نیست بلکه ما می خواهیم با تامین مواد اولیه لازم همه خطوط وارد مدار شوند.

وی که نخواست نامش در خبرآورده شود ، ادامه داد: گروه ملی به عنوان یک سرمایه استانی و حتی ملی محسوب می شود و باید به آن توجه شود؛ حالت موجود این شرکت ما و خانواده هایمان را به شدت نگران کرده است.

وی افزود: تهیه مواد اولیه می تواند گام مهمی برای رونق گروه ملی باشد و از این طریق سرنوشت کاری ما کارگران را تضمین کند.

یکی دیگر ازاین کارگران عنوان کرد: معیشت کارگران در حال حاضر به خطر افتاده است و مسئولان باید نسبت به شرایط پیش آمده برای چهار هزار کارگر پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان تا کنون وعده های متعددی در خصوص رفع مشکلات داده اند اما هیچکدام در بین ما کارگران حضور پیدا نکرده اند، گفت: انتظار داشتیم مسئولان به صورت رو در رو با ما به گفت وگو می پرداختند و از نزدیک در جریان مشکلات قرار می گرفتند.

این کارگر گروه ملی صنعتی فولاد ایران تصریح کرد: آغاز فعالیت و تولید تمامی خطوط کارخانه گروه ملی مهم ترین خواسته ما است تا از این طریق مشکلات به وجود آمده این گروه فولادی برطرف شود.

او با بیان اینکه مسئولان نباید اجازه دهند با بی تدبیری برخی مدیران ارزش و سهام این شرکت کاهش پیدا کند، گفت: ما خواستار ادغام گروه ملی با شرکت فولاد خوزستان هستیم.

یکی دیگر از تجمع کنندگان گروه ملی نیز با اشاره به اینکه از سال 95 بازنشسته شده است، گفت: از آن تاریخ تا کنون سنوات کاری نیروهای بازنشسته پرداخت نشده است و این موضوع مشکلات متعدد و جدی را به وجود آورده است.

ورود کمیسیون اجتماعی مجلس به تجمعات کارگری خوزستان

یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خواسته این کارگران تنها پرداخت حقوق عقب افتاده نیست.

علی ساری خاطرنشان کرد: فعال سازی خطوط تولید مهم ترین خواسته این کارگران است ، با توجه به مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده در حال حاضر شاهد برگزاری تجمعات نیروهای این گروه فولادی هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه شنبه با حضور دو عضو کابینه یعنی وزاری کار و اقتصاد، مدیران گروه ملی و هفت تپه و نیز نماینده کارگران مشکلات این دو واحد مهم اقتصادی استان بررسی می شود.

وی افزود: تعیین مالکی صالح که بتواند سرمایه ها و نیروی انسانی این کارخانجات را حفظ کند از دیگر خواسته هایی است که دنبال خواهد شد.

مشکلات گروه ملی به تدریج حل می شوند

استاندار خوزستان همچنین پیش از این با اشاره به شرایطی که برای گروه ملی ایجاد شده، بیان داشت: چرخ این واحد صنعتی در حال راه افتادن است و مشکلات به تدریج حل می شوند.

غلامرضا شریعتی خاطرنشان کرد: در این راستا توانستیم وزارت صنعت، معدن و تجارت را قانع کنیم تا با توجه به شرایط خاص گروه ملی، خارج از بورس تولیدش را به فروش برساند و در حال حاضر این شرکت می ‌تواند محصولش را در بازار آزاد به فروش برساند.

پرداخت حقوق کارگران در هفته جاری

روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز از بخشی از حقوق کارگران گروه ملی در هفته جاری خبر داد.

جمال عالمی نیسی همچنین از کارگران خواست با مدیریت شرکت همکاری لازم را داشته باشند تا شرکت بتواند روند تولید خود را ادامه دهد.

وی افزود: در این صورت است که هم مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد و هم مشکلات شرکت برطرف می شود.

بازگشت خطوط تولید نیاز به زمان دارد

بر اساس این گزارش، مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران چندی پیش با تاکید بر اینکه طی 6 ماه گذشته 40 هزار تن مواد اولیه برای فعالیت 2 خط این کارخانه اختصاص داده شد، گفت: بعد از تعمیرات اساسی که انجام می شود 40 هزار تن شمش اسلب دیگر از فولاد خوزستان برای تولید تامین می شود.

کسری غفوری افزود: به همه همکاران قول داده می شود که تمام خطوط مجددا راه اندازی می شود و هیچگونه تعطیلی صورت نخواهد گرفت و به مرور زمان ظرفیت تولید نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تعداد پنج خط تولیدی در گروه ملی وجود دارد، گفت: از این تعداد 2 خط فعالیت تولید دارند که یکی از آنها بیش از دو سال و دیگری پنج سال تعطیل بوده است و به زودی خط سوم به منظور تولید تیرآهن و یا کناف فولادی وارد مدار می شود تا گروه ملی جان دوباره ای بگیرد.

بر اساس این گزارش ، گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

این واحد صنعتی در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.

مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار