تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۴۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبگرفتگی معابر اهواز،تاکسی دربستی و اتوبوسی که نیست
بعد از بارش باران اغلب جمع‌آوری آب‌های سطحی و عدم دفع به‌موقع آن‌ها توسط دستگاه‌های مسئول مشکلات متعددی را به لحاظ تردد شهروندان ایجاد کرده و هزینه‌هایی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

شاید بیشترین وروی جمعیت به اهواز مربوط به سه‌راه اهواز خرمشهر و اهواز سوسنگرد و حمیدیه باشد، مخصوصاً" شهرهای حمیدیه و سوسنگرد به دلیل نزدیکی به مرکز استان بیش از سایر شهرهای استان برای مراجعات کاری، اداری و درمانی به شهر اهواز رفت‌وآمد می‌کنند؛ در بدو ورود از ضلع جنوب غربی اهواز تا نبش چراغ‌قرمز شیخ بها (منطقه ۶ شهرداری) تمام طول خیابان اصلی انقلاب و خیابان‌های فرعی مملو از آب جمع‌آوری‌شده از باران هستند.
 
کرایه تاکسی فقط دربستی

بر اساس این گزارش، مسافرانی که از این مسیر وارد اهواز می‌شوند مقصد آن‌ها بیشتر فلکه ساعت و چهارراه نادری است اما رانندگان تاکسی اغلب فقط با کرایه دربستی حاضر به گذشتن از وسط آب‌های جمع شده وسط خیابان‌ها هستند منطق جدید رانندگان هم این جمله است که: اگر ماشینم وسط آب خاموش شد حداقل کرایه دربستی ارزش داشته باشد.

ردیف طولانی مسافران معطل در خیابان

حدفاصل فلکه سه‌راه خرمشهر_ تا بانک ملت یک ردیف طولانی از مسافران منتظر تاکسی ایستاده‌اند، از دانشجویانی که مرتب ساعت خودرو نگاه می‌کنند و مرتب جمله کلاسم دیر شده است را تکرار می‌کنند گرفته تا شهروندان دیگری که برای انجام کارهای خود در ساعات اولیه روز برنامه‌ریزی کرده‌اند اما تاکسی‌ها اغلب هزینه دربستی را درخواست می‌کردند.

آبگرفتگی معابر اهواز،تاکسی دربستی و اتوبوسی که نیست

مسیر مرکز شهر- سه‌راه خرمشهر تنها یک اتوبوس واحد دارد

 مسیر سه‌راه خرمشهر- مرکز شهر تنها یک اتوبوس واحد دارد که به گفته اهالی اتوبوس واحد خیلی دیربه‌دیر از این منطقه می‌گذرد و ایستگاه‌های توقف آن محدود است مگر اینکه مسافری بخواهد پیاده شود و وسط مسیر از راننده بخواهد پیاده شود؛ اولین ایستگاه اتوبوس نرسیده به فلکه سه‌راه و کاملاً زیرآب رفته است، ایستگاه دوم آن نبش منطقه مندلی است که به دلیل جمع شدن زیاد آب نه‌تنها ایستگاه اتوبوس زیرآب رفته بلکه حتی میوه‌فروشان که در روزهای معمولی در کنار خیابان بساط می‌گذاشتند بعد از بارش باران خبری از بساط آن‌ها نبود همین شرایط کافی است تا برخی از رانندگان تاکسی برای رساندن مسافر به مقصد درخواست کرایه دربستی کنند.

در برخی مناطق فاضلاب بیش 50 درصد رسوب دارد

علیرضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز پیش‌ازاین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: شرکت آب ووفاضلاب باید تا الآن شبکه فاضلاب را لایروبی و رسوب‌گیری می‌کرد درحالی‌که بیش از ۵۰ درصد در برخی نقاط همچنان رسوب دارد؛ شهرداری نیز باید پروژه‌های سالیانه خودش را در نقاط مختلف شهر به اتمام می‌رساند که موفق به انجام نشدند.

آبگرفتگی معابر اهواز،تاکسی دربستی و اتوبوسی که نیست

وی با اشاره به وعده استاندار خوزستان در ستاد مدیریت بحران مبنی بر تزریق بودجه به شهرداری اهواز به‌ویژه در پروژه‌های مهم گفت: آقای شریعتی وعده ۳۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز برای ایستگاه پمپاژ و خط انتقال کوی علوی را داد که کار مطالعه و طراحی این پروژه در هفته آینده به اتمام می‌رسد و اسناد آن برای مناقصه آماده می‌شود.

منطقه ۶ شهرداری ازجمله مناطقی است که به دلیل شبکه فرسوده فاضلاب، نبود شبکه دفع آب‌های سطحی و عدم داشتن شیب مناسب برای دفع آب همیشه پس از بارش باران شهروندان آن بیش از سایر مناطق متضرر می‌شوند و آب باران تا چند روز رفت‌وآمد شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار