تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۷۴۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
940 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای استان شد
معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: از ابتدای آذر ماه تا کنون 940 میلیون متر مکعب آب وارد مخازن سدهای استان شد که 890 میلیون متر مکعب آن در پشت مخازن ذخیره شد.

هوشنگ حسونی زاده امروز در رابطه با آمار حجم آب رودخانه‌ها و سدهای استان پس از بارش‌های اخیر اظهار کرد: از ابتدای آذرماه تاکنون 940 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای استان شد که 890 میلیون مترمکعب آن در پشت مخازن ذخیره شد.

وی افزود: در حال حاضر  حجم آب قابل‌برنامه‌ریزی از سدهای استان خوزستان نسبت به سال گذشته در این مقطع از سال حدود 1.3 میلیارد مترمکعب افزایش پیداکرده است.

معاون سازمان آب و برق خوزستان بابیان اینکه سال آبی گذشته یکی از خشک‌ترین سال‌ها در قرن اخیر بوده است، گفت: اکنون وضعیت ذخایر آبی استان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری پیداکرده اما این به آن معنا نیست که خشک‌سالی در استان رفع شده است.

حسونی زاده بیان کرد: طی روزهای گذشته بیشترین میزان آورد آب پس از بارش باران در حوزه کارون و سپس رودخانه‌های دز و کرخه اتفاق افتاد.

 وی بابیان اینکه وضعیت رودخانه کرخه اندکی بهبودیافته است، عنوان کرد: حجم آب قابل‌ برنامه‌ریزی در کرخه حدود 40 تا 50 میلیون مترمکعب است.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
تقريبا برابر با برداشت آب يک ماهه شرکتهاي کشت نيشکر!!
:
:
:
آخرین اخبار