تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۷۴۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با همکاری بسیج جامعه پزشکی خوزستان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام شد؛
اعزام بزرگترین اکیپ پزشکی بسیج جامعه پزشکی خوزستان برای درمان رایگان بیماران
ما در قبال روستاییان مجاور کشت صنعت ها وظیفه و رسالتهای اجتماعی داریم و همکاری با بسیج جامعه پزشکی خوزستان شاید بخشی از خدماتی باشد که ما تاکنون ارایه دادیم. علاوه بر آن ما در ساخت بیمارستان، کمک به ایتام، کمک به بیماران، ساخت مدرسه در خارج از سیستمی که اکنون شاهد هستید اقداماتی انجام داده ایم و خوشبختانه توانستیم رضایت روستاییان مجاور کشت و صنعت ها را جلب کنیم.
خوزنیوز: بزرگترین اکیپ پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی  خوزستان با حضور ۴۰ پزشک متخصص و فوق تخصص برای ویزیت رایگان بیماران مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان کارون و شادگان  جمعه ۹ آذر ماه  به مرکز موقت پزشکی مستقر  در ایستگاه شماره یک مرکز تحقیقات نیشکر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعزام شد.
 
به گزارش خبرنگار خوزنیوز دکتر شمیلی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بازدید از طرح اعزام اکیپ پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی خوزستان به بخش سویسه شهرستان کارون گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک به روستاییان و انجام رسالت های اجتماعی شرکت های مجاور روستاییان ، طی اقدام بسیار بزرگ و جهادگونه ای به وسیله پزشکان معتمد و توانمند و حاذق خوزستانی و بستری که همکاران ما در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی فراهم کردند امروز شاهد این هستیم که تعدادی از بیماران ساکن در روستاهای مجاور شرکت های کشت و صنعت های نیشکر به مرکز پزشکی موقت مستقر در مرکز تحقیقات نیشکر منتقل و معاینه شدند.

وی ادامه داد: این اقدام یک حرکت بزرگ و جهادگونه است و من از تک تک پزشکان متخصص اهوازی که قدم در موسسه تحقیقات نیشکر گذشته اند و در یک روز جمعه توانستند حدود ۸۰۰ نفر از بیماران منطقه را ویزیت کنند سپاس گزارم . با همت بسیج جامعه پزشکی خوزستان اگر این بیماران نیاز به ادامه درمان داشته باشند با ارایه کارت درمانی خود به مراکز دانشگاهی به صورت رایگان درمانهای تکمیلی را دریافت خواهند کرد.

شمیلی گفت: اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم ماحصل همکاری و همدلی جمعی مسئولان و فعالان در منطقه است و ما نیز در شرکت توسعه نیشکر با تمام وجود و با تمام توان تلاش می‌کنیم تا باز هم شاهد همچنین خدماتی در منطقه باشیم . به هر حال زحمت اصلی را پزشکان جهاد گر ما انجام دادند که که از روز تعطیل خود گذشتند و بیماران روستایی را ویزیت میکنند. شاید بسیاری از روستاییان حاضر استطاعت مالی مراجعه به اهواز برای امور درمانی را نداشته باشند.

وی گفت: ما نیز در قبال روستاییان مجاور کشت صنعت ها وظیفه و رسالتهای اجتماعی داریم و همکاری با بسیج جامعه پزشکی خوزستان شاید بخشی از خدماتی باشد که ما تاکنون ارایه دادیم. علاوه بر آن ما در ساخت بیمارستان، کمک به ایتام، کمک به بیماران، ساخت مدرسه در خارج از سیستمی که اکنون شاهد هستید اقداماتی انجام داده ایم و خوشبختانه توانستیم رضایت روستاییان مجاور کشت و صنعت ها را جلب کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی درخصوص انجام مسوولیت های اجتماهی و پروژه های عام المنفعه این شرکت گفت: تاکنون حدود ۱۲ مدرسه توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی احداث و افتتاح شده است که بزرگترین آن مدرسه ۱۲ کلاسه در مجاورت موسسه تحقیقات نیشکر و در حوزه استحفاظی شهرستان شادگان است . در کنار آن با افتتاح این مدارس و شروع سال تحصیلی جدید خدمات ویژه ای به دانش آموزان مدارس از جمله دفتر، نوشت افزار و دیگر اقلام مورد نیاز، تامین شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مازاد بر آن ما حدود ۷۰۰ تن از ایتام منطقه را تحت پوشش قرار داده ایم که هر ماه مبلغی را از طریق شرکت دریافت می کنند که بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

شمیلی با اشاره به بحران ایجاد شده و مشکلات ایجاد شده برای کشت نیشکر و اشتغال افراد بومی در این شرکت گفت: چرخ شرکت های کشت و صنعت بر اساس افراد بومی منطقه میچرخد . می توان گفت تعداد زیادی از افراد منطقه در مشاغل پیمانکاری و مشاغل دیگر وابسته به نیشکر شاغل هستند و این مشاغل متعلق به روستاییان مجاور شرکت هاست. تنش خشکسالی امسال یک مقدار محصول ما را متاثر کرد اما خدا را شکر این بحران را تا این لحظه به سلامت گذرانده ایم . پیش‌بینی می‌شد خسارت ها بیشتر از اینها باشد و محصول ما افت کند اما به لطف الهی و همت و بستر کاری که روستاییان در کشت و صنعت ها دارند به خسارات کم ابی حداقل رسیده است.

وی افزود: فعالیت ما کشاورزی است و چشم ما همواره به آسمان است که باران ببارد . امسال شرایط سختی را بابت خشکسالی گذراندیم و نگران این بودیم که ممکن است مشکلاتی در تولید ایجاد شود. خداوند به جامعه بیست هزار نفری شاغل در شرکت توسعه نیشکر لطف کرد و بحران را با کمترین ضرر و خسارت گذراندیم. علی رغم همه این مسایل، ما سیاست‌ها و رسالتهای اجتماعی خودمان را داریم و در حدی که شاهد هستیم ما باز نیز می توانیم همکاری های لازم را داشته باشیم.

شمیلی در اشاره شرایط و عوارض زیست میحیطی کشت نیشکر در خوزستان گفت: اگر برخی بگویند نیشکر برای محیط زیست آلودگی ایجاد می‌کند می توانیم بگوییم که کل زراعت ها و کل کشت ها برای محیط زیست مضر هستند. طبیعی است که هر کشت و زرعی نوعی محسنات و مضرات خود را دارد و حتی گندم چغندر و دیگر کشت ها نیز به تبع مضراتی دارد.

 وی افزود: یکی از مسائلی که همواره انگشت اتهام به سمت توسعه نیشکر داشته است بحث زهآب ها بوده است. یکی از برنامه‌هایی که امسال داشته‌ایم کاری بسیار بزرگ و جهادی استفاده از زهاب ها برای پرورش ماهی برای اولین بار در کشور بوده است. ما در حقیقت تنها به این کار اکتفا نکردیم و برنامه داریم آبی را که یکبار برای کشت نیشکر استفاده کرده‌ایم دوباره استخراج و در تولید درخت، گیاهان زراعی مانند پنبه، جو، گندم و برنج استفاده کنیم. مرحله آخر نیز طرح استحصال نمک از این آب است در نهایت آبی که خواهد ماند فاقد نمک است که می تواند به چرخه کشاورزی برگردد و مورد استفاده قرار گیرد . طرح پایلوت این کار انجام شده و مورد استقبال بسیار عالی نهاد ریاست جمهوری و شخص وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت که نیشکر یک گیاه دوستدار محیط زیست است. در دنیا می گویند جنگل های آمازون شش های زمین هستند اما اکنون برخلاف آن می گوید که مزارع سبز نیشکر شش های زمین هستند و بنابراین وجود نیشکر در منطقه به نوعی از یک سو در تصفیه هوا و از سویی دیگر در جلوگیری از بروز ریزگرد‌ها نیز تاثیرگذار است.

دکتر یاور شاه ولی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تیمی که امروز در منطقه سویسه حضور دارد از پزشکان متخصص و فوق تخصص به همراه با دستگاه ها و الزامات و تجهیزات تخصصی و دارو در این منطقه گرد آورده شده تا در روز جمعه خدمت به مردم محروم و عزیز بخش سویسه خدمات ارایه دهند.

 شاه ولی گفت: در این دوره چهل پزشک متخصص و فوق تخصص شامل تخصص های روانپزشکی، پوست، گوش و حلق و بینی، چشمۀ قلب، داخلی، اطفال، زنان ، سونوگرافیست، روانپزشک و متخصص مغز و اعصاب حضور دارند و در کل کادر حضور یافته در این دوره اعم از پرستار و منشی ها حدود ۷۰ نفر هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان ادامه داد : ما این حرکت را با همکاری شرکت توسعه نیشکر انجام می‌دهیم که همکاری های صورت گرفته جای قدردانی دارد. به هر حال وظیفه همه ما است که در قبال مردم به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم . از آنجا که روستاهای این منطقه پراکنده هستند، طبق هماهنگی های انجام شده با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و برای جمع شدن بیماران در یک نقطه خاص و پوشش مناسب و ارائه خدمات مناسب به بیماران، هماهنگی های لازم صورت گرفت تا شرکت نیشکر همه بیماران روستاهای تحت پوشش منطقه خود را در یک نقطه جمع کند و گروه پزشکی نیز در این نقطه جمع شوند. بیماران از روستاها به وسیله اتوبوس و مینی بوس مرکز تحقیقات منتقل شدند و پس از ویزیت و درمان دوباره توسط وسایل مهیا شده توسط شرکت توسعه نیشکر به محل سکونت خود بازمی‌گردند.

وی با اشاره به ابعاد محرومیت ها در این منطقه گفت: حرکت کند با تاخیر  و لاکپشتی فایده ای ندارد.  امروز تنها مدیریت و نوع حرکتی که در ارتباط با مشکلات مردم می تواند پاسخگو باشد حرکت جهادی است  و مصداق آن را امروز جامعه پزشکی انجام دادند. امیدواریم از ثمرات این حرکت جهادی مردم به خوبی بهره مند شوند. جا دارد از شرکت توسعه نیشکر ، کادر پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی سپاسگزاری می‌کنم و امیدواریم که این کار مورد رضایت خداوند متعال و مردم عزیز واقع شود.

یاور شاه یادآور شد: این طرح برای یک دوره ۶ ساعته استارت خورده است اما پزشکان عمومی مراکز بهداشت و درمان از هفته های قبل کار اسکرین بیماران را در روستاها انجام داده اند و در واقع یک جمعیت پنج تا شش هزار نفری پایش شده اند و در آنهایی که نیاز به کار تخصصی دارند به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه خواهند کرد.

وی گفت: آنچه امروز ما شاهد هستیم نتیجه یک هفته غربالگری همکاران ما در مراکز بهداشت و پزشکان عمومی در روستاها است . امروز برای حدود ۶۰۰ نفر کارت صادر شده است و تا آخرین ویزیت را انجام نشود کسی منطقه را ترک نخواهد کرد. حتی اگر بر حسب شرایط خاص یا اورژانسی یا به هر دلیلی کارت به برخی از روستاییان نرسیده باشد و یا در غربالگری شرکت نکرده باشند آنها نیز در پایان طرح ویزیت خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان گفت: سابقه ما در طرح های گذشته نشان داده است که بیشتر بیماران در چشم پزشکی، قلب، اطفال ، داخلی و ارتوپدی هستند. این طرح یک طرح مستمر و ادامه دار است. کارت کسانی که امروز ویزیت می‌شوند به گونه ای طراحی شده که اگر اقدامات تشخیصی بیشتری نیاز داشته باشند و یا اقدامات درمانی نیاز داشته باشند که در این مرکز موقت قابل انجام نباشد با همان کارت مجوز اعزام به استان را میگیرند و در یکی از بیمارستانهای دانشگاهی از مرکز استان خواهند خدمات خواهندگرفت. تمام اقداماتی که در این مکان انجام شده است و دیگر اقدامات که در آینده انجام می‌شود کاملاً رایگان است.

وی در پایان گفت: برنامه ما در طول سال طبق یک نظام و دوره معینی تقسیم بندی می شود و هر فصل ما به یکی از مناطق محروم استان سفر می کنیم علاوه بر آن ما تیم ها پایه و مستقلی را در سطح مناطق محروم استان داریم که در قالب طرح شهید رهنمون فعالیت می کنند و هر ماه به محل اعزام می شوند و بیماران را ویزیت میکنند. این طرح ها صورت محدود هستند که معمولاً یک پزشک عمومی یا پزشک داخلی ، پرستار، ماما ، تکنسین دارویی و یک کادر روانپزشکی همراه ان است و گاها متخصص داخلی و اطفال نیز گروه را همراهی می کنند. این گروه ها مستقر در منطقه هستند و هر ماه منطقه مورد هدف و مربوط به خود را ویزیت می کنند.

خنفری فرماندار شهرستان کارون نیز در این بازدید گفت: امسال با توجه بحران آب و خشکسالی شرکت توسعه نیشکر در شرایط خوبی به سر نمی برد اما علی رغم همه مشکلات در بحث مسئولیت های اجتماعی بسیار خوب عمل کرده است.  در بحث مدرسه سازی و حتی در بحث آبگرفتگی های اخیر که در شهرستان کارون ایجاد شد شرکت توسعه نیشکر با قوت عمل کردند و برای ما واترجت، پمپ و دیکر دستگاه های خود را فرستادند و با سایر همکاری سایر شرکت‌های منطقه توانستیم کمبود امکانات در شهرستان کارون را جبران کنیم که این همکاری شرکت توسعه نیشکر که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار شهرستان کارون گفت: تیم پزشکی که امروز در مرکز مستقر شدند یک تیم متخصص و فوق تخصص از جامعه بسیج پزشکی استان در زمینه های مختلف هستند .  شرکت توسعه نیشکر نیز فضای لازم  و وسیله ایاب ذهاب را برای روستاییان مهیا کرده است تا از اطراف به راحتی به این مرکز موقت پزشکی منتقل شود. از همین رو  امروز تقریباً همه مسئولان شهرستان کارون آمده اند تا از کادر پزشکی و همچنین شرکت توسعه نیشکر تقدیر کنند. خوشبختانه روستاییان در هماهنگی کامل به مرکز منتقل شدند و در یک فضای آرام کارهای درمانی خود را پیگیری کردند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
سلام به همه پزشکان و طبیبان واقعی مون نه اونهایی که رفتن پزشکی برای پولش

این کارهای مقطعی را اجباری کنید برای همه پزشکان استان و کشور

چه بیمارستانا و چه مطب ها و چه کلنیک هاشون

اینها اگه یک روز یا یک هفته یا حتی یکماه هم رایگان مردمو ویزیت کنن و از کیفیت کارشون نزنن واقعا زمین به اسمون میاد

اینها بسه نوه نتیجه هاشونم پول دارن و چمع کردن خدا بهشون ببخشه


کسی هم بخیل نیست اما باید یاد بگیرن بخشندگی رو

یاد بگیرن وطن دوستی و نوع دوستی رو

مثل بقیه مردم باشن و
کلا همه یادمون باشه

تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

یا علی مدد
:
:
:
آخرین اخبار