تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۷۴۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه 10 روستای اندیکا به دلیل طغیان رودخانه همچنان مسدود است
راه ارتباطی 10 روستای بخش چلو اندیکا به دلیل طغیان رودخانه های فصلی دره شیران و سرحونی همچنان مسدود است.

رییس شورای اسلامی روستای چال منار جمعه شب با اعلام این خبر گفت: بدلیل بالا بودن سطح آب این رودخانه ها همچنان بعد از گذشت پنج روز از بارندگی هاهیچ وسیله نقلیه ای قادر به عبور از این رودخانه ها نیست.

شعبان صادقی افزود: احداث پل در محل تلاقی این رودخانه ها توسط اداره کل امور عشایر از مصوبات سفرهای استاندار خوزستان به این منطقه بود اما متاسفانه تاکنون این طرح وارد فاز اجرایی نشده است.

وی اظهار داشت: اهالی این روستاها از این مشکل به شدت رنج می برند و امداد رسانی در این مناطق هنگام وقوع حادثه به سختی انجام می شود.

یکی از اهالی روستای چال سنگا نیز در این زمینه گفت: دیروز یک دستگاه تراکتور که قصد عبور از این رودخانه ها را داشت گرفتار شد و با تلاش اهالی نجات یافت.

روزعلی صادقی افزود: مسئولان احداث این پل را جدی تر بگیرند تا همچون سال های گذشته شاهد حوادث تلخی در این مسیرها نباشیم.

وی اظهار داشت: روستاهای چال منار، چال دیره، چال سنگا، پای راه منار، هشت پیچ، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا، نثار باور احمد و چال تکاب با جمعیتی بالغ بر 500 خانوار هم اکنون درگیر این مشکل هستند.

بخشدار چلو اندیکا نیز با تایید مسدود بودن راه این روستاها گفت: طرح احداث پل بر روی این رودخانه ها با دستور استاندار خوزستان تامین اعتبار شده است.

سعید بلدی افزود: این طرح به زودی به مناقصه می رود و قرار است ظرف مدت 2 سال این پل احداث شود. 

شبکه تلفن همراه در این بخش نیز حدود چهار روز است که به دلیل نقص فنی مختل شده و تاکنون رفع مشکل نشده است.

طغیان این رودخانه ها در فصل بارندگی مشکل دیرینه اهالی این روستاها است بطوریکه حداقل حدود 6 ماه از سال با این مشکل روبه رو هستند.

طغیان رودخانه فصلی دره شیران در اسفند سال 1383موجب غرق شدن چهار نفر شد که 2 نفر از این افراد نجات یافتند و 2 نفر دیگر غرق شدند. 

پارسال یک زن باردار به دلیل طغیان این رودخانه سقط جنین کرد.

شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در 186 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار