تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۷۴۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدال آوران خوزستانی مسابقات آسیایی جاکارتا تقدیر شدند
استانداری و اداره کل بهزیستی استان خوزستان در اقدامی مشترک از مدال آوران خوزستانی در رقابت های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ تقدیر کردند.

مدال آوران خوزستانی مسابقات آسیایی جاکارتا تقدیر شدند

استاندار خوزستان شامگاه جمعه در این مراسم اظهار کرد: مجموعه ورزشی جانبازان باید هرچه سریعتر افتتاح شود و قبلا هم دستور آن به مدیرکل ورزش و جوانان ابلاغ شده است.

غلامرضا شریعتی با تبریک نتایج درخشان کسب شده ورزشکاران خوزستانی در مسابقات پارآسیایی افزود: شما همیشه خیلی خوب ظاهر می شدید و باز هم بهتر از قبل بودید؛ خوزستان همیشه سهم قابل ملاحظه ای داشته ولی این دفعه خیلی ممتازتر ظاهر و نتایج درخشانی را کسب کرده که با وجود داشتن هفت درصد جمعیت کشور اما ۱۵ درصد مدال های ایران در مسابقات ۲۰۱۸ جاکارتا را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: کسب این مقام ها نشان دهنده این است که کار شده و حتی با وجود کمبود امکانات هم هیئت ها دست از تلاش برنداشتند و هم ورزشکاران در عین حال وقت گذاشته و همت کردند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اینکه مدال طلای بانوی ورزشکار خوزستانی باعث شده تا ایران از مقام چهارم به سوم ارتقا پیدا کند، بسیار ارزشمند است.

پیگیری مشکلات ورزش معولان و جانبازان

شریعتی با اشاره به اینکه مشکلات ورزشکاران معلول و جانباز را در حد توان و بضاعت پیگیری می کند، گفت: در این زمینه خصوصا مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد چون آنها باید محلی متعلق به خود داشته باشند تا تمرین، ورزش و استراحت خوابگاهی مناسبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در زمینه وسایل و تجهیزات نیز کمکی می کنیم تا ورزشکاران مورد حمایت قرار گرفته و اقلام مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهیم.

شریعتی بیان کرد: تأکید بر این است که حتما مجموعه ورزشی را تکمیل کنند تا جای تمرین و مسابقات ورزشکاران استاندارد باشد.

وی در پایان خطاب به ورزشکاران حاضر گفت: در مجموع ضمن قدردانی از شما که خوش درخشیده و باعث به اهتزاز درآمدن پرچم و نام جمهوری اسلامی شدید، امیدوارم که در مسابقات آتی نیز همینطور خوش بدرخشید و مثل گذشته باعث افتخار ایران باشید.

خوزستانی ها ۲۰ مدال گرفتند

مدیرکل بهزیستی خوزستان در این مراسم قدردانی اظهار کرد: در مسابقات جاکارتا سال ۲۰۱۸ ورزشکاران معلول خوزستانی بالغ بر ۲۰ مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند که ۱۵ درصد مدال های کشور را شامل می شد.

غلامرضا صدیق راد با اشاره به اینکه ورزش یکی از محورهای اصلی توانبخشی است، افزود: آنها با این افتخارآفرینی جایگاه کشور را نیز با بالا بردن پرچم ایران میان دیگر کشورها ارتقاء دادند.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته نزد سازمان مدیریت یک ردیف اعتباری داشتیم که تقاضای احیای دوباره آن را داریم تا اعتبار فوق را در اختیار هیئت های ورزشی معلولان قرار دهیم.

مدیرکل بهزیستی خوزستان یادآور شد: همچنین از شرکت های مختلف فعال در خوزستان تقاضا داریم تا در زمینه مسئولیت اجتماعی خود برای حمایت از ورزش های معلولان برنامه ریزی کنند.

نیاز به بسترسازی داریم

رئیس هیئت جانبازان و معلولان خوزستان نیز گفت: ورزشکاران حاضر در این محفل با بسترسازی از سال های گذشته، مقام کسب کرده اند ولی برای کار جدید نیاز به بسترسازی های جدید هم داریم تا دوباره شاهد افتخارآفرینی برای خوزستان و کشور ایران باشیم.

مهرداد شیروانی اضافه کرد: ورزشکاران این هیئت در سطح استان جزو ورزشکاران فعال کشور هستند و افتخارات درخشانی را در مسابقات ۲۰۱۸ جاکارتا از آن خود کردند.

مدال آوران خوزستانی مسابقات آسیایی جاکارتا تقدیر شدند

وی در پایان گفت: فاطمه برقول که در رشته شطرنج دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز را کسب کرد، با یکی از مدال های طلایش باعث شد تا کشور ایران از رتبه تیمی چهارم مسابقات جاکارتا ۲۰۱۸ به مقام سوم ارتقاء پیدا کند.

جواد حردانی، یکی از مدال آوران حاضر در این مراسم نیز گفت: بیشتر قهرمانان حاضر مشکل سخت افزاری دارند چون در این حوزه نسبت به استان های دیگر وضعیت ضعیفی داریم و برای تجهیزات ورزشی باید ماه ها معطل و بارها مکاتبه کنیم.

وی با گلایه از نبود حامی و فقر اسپانسری نسبت به سایر استان ها ادامه داد: خوزستان با وجود این همه پتانسیل ولی در آن هیچ کس ورزشکاران جانباز و معلول را مورد حمایت قرار نمی دهد.

این ورزشکار معلول بیان کرد: مجموعه ورزشی جانبازان همه استان ها افتتاح شده ولی ورزشکاران معلول و جانباز خوزستان هنوز به انتظار نشسته اند.

ورزشکاران حاضر در این مراسم دچار معلولیت جسمی حرکتی و یا نابینایی بودند؛ در این مراسم از غلامرضا رحیمی دارای مقام اول در رشته تیر و کمان، علیرضا قلعه ناصری دارای مقام اول در رشته دوومیدانی، علی امیدی دارای مقام سوم در رشته دوومیدانی، هاشمیه متقیان دارای مقام اول در رشته دوومیدانی، مهناز امینی دارای مقام اول در رشته دوومیدانی، امان اله پاپی دارای مقام دوم در رشته دوومیدانی، الهام صالحی دارای مقام دوم در رشته دوومیدانی، جواد حردانی دارای مقام سوم دوومیدانی، شهلا حدیدی دارای مقام سوم در رشته دوومیدانی، میکائیل دبانی دارای مقام سوم دوی پنج هزار متر، سید امیر جعفری دارای مقام دوم تیمی و سوم انفرادی در رشته گلبال، مریم حسام آبادی دارای مقام سوم در رشته گلبال، فاطمه برقول دارای دو مقام اول، یک مقام دوم و یک مقام سوم در رشته شطرنج و همچنین خادل خصری، آرش سلطانی، صادق و علی بیت سیاح مدال آورندگان رشته دوومیدانی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار