تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۴۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانوان خوزستانی برای حضور در مسابقات جهانی اواسپرت انتخاب شدند
 چهار بانوی خوزستانی با تصمیم کادر فنی تیم های ملی برای حضور در رقابت های جام جهانی اواسپرت 2018 انتخاب شدند.

فرشته شریفی روز شنبه اظهار داشت: چهار نفر از بانوان شهرستان ایذه به نمایندگی از بانوان او اسپرت خوزستان با شرکت در اردوی تیم ملی جواز حضور در مسابقات جام جهانی او اسپرت 2018 را دریافت کردند.

وی بیان کرد: در بخش مبارزه و در رده سنی جوانان کوثر نجاتی و آیسان اسکندری در اوزان 55 و 65 کیلوگرم همچنین در رده سنی بزرگسالان زهرا لیموچی و فرشته شریفی در اوزان 56 و 68+ کیلوگرم توانستند جواز حضور در رقابت های جام جهانی 2018 را کسب کنند.

این ورزشکار ملی پوش خوزستانی گفت: تیم ملی ایران با 10 ورزشکار در این رقابت ها حاضر می شود که چهار نفر از این تعداد بانوان خوزستانی هستند.

وی با بیان این که سطح آمادگی بچه ها در شرایط بسیار خوبی است گفت: بانوان خوزستانی صد در صد در این رقابت ها مدال کسب می کنند و حتی برخی از آن ها در اوزان خود شانس اول کسب مدال طلا هستند.

شریفی افزود: او اسپرت یک رشته ورزشی نوپا بوده و در خوزستان به خوبی گسترش پیدا کرده است هر چند که ورزشکاران این رشته نیاز به حمایت بیشتری دارند. 

وی با اشاره به این که یکی از مهمترین مشکلات ما نبود اسپانسر و حامی مالی است افزود: برای رفتن به مسابقات جام جهانی که به میزبانی همدان برگزار می شود نیاز به اسپانسر داریم و امیدواریم که مسئولان حمایت بیشتری از ما داشته باشند.

مسابقات جام جهانی او اسپرت 2018 از روز 24 آذرماه به میزبانی همدان برگزار می شود.

او اسپرت ورزشی برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل مدرن و کارآمد در دنیا به خوبی معرفی شده است.

این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او اسپرت (ووف) پس از طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی و مبارزه ای طی سال های گذشته رشد و در سایر کشورها توسعه یافته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار