تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۷۴۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش:
مطالبات کارگران هفت تپه فراتر از دستمزد است
رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش گفت: مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه فراتر از دریافت چند ماه دستمزد است و نسبت به آینده این شرکت نگران هستند.

سید حکیم موسوی نشست مقامات استانی در هفت‌تپه در خصوص آخرین وضع شرکت نیشکر هفت تپه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نشست در ابعاد مختلف حائز اهمیت است و امیدواریم که این تعامل بین بخشی و عزم همه جانبه دولت و قوه قضائیه و نمایندگان مردم به ثمر بنشیند. 

وی با بیان اینکه ریشه اعتراضات‌ کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در نحوه واگذاری شرکت به بخش خصوصی است، ادامه داد: عدم ثبات مدیریتی، عدم تکریم کارگر و پرداخت باثبات دستمزد و عدم توسعه در تولید و در نهایت نارضایتی به حق کارگران بر غیرکارشناسانه بودن این واگذاری صحه می‌گذارد. 

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش یادآور شد: اجرای صحیح اصل  ماده ۴۴ قانون اساسی بدون در نظر گرفتن شرایط و صلاحیت فردی برای واگذاری واحدهای دولتی، تضییع اموال عمومی مردم و سرمایه های کشور را به دنبال دارد.

موسوی با اشاره به وجه تشابه اغلب واحدهای دولتی واگذار شده به بخش خصوصی بیان کرد: اغلب واحدهای دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده به دلیل سوء مدیریت در حالت ورشکستگی قرار گرفته است که در این ارتباط باید یک سازوکار اساسی برای احیا و نجات این بنگاه‌های اقتصادی دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش، مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را فراتر از چند ماه حقوق معوق عنوان کرد و گفت: این شرکت با استفاده از اراضی مردم منطقه در جهت رونق اقتصادی و اشتغال زایی شهرستان دایر شد و نمی‌توان بستری برای زیاده‌خواهی کارفرمایان تبدیل شود.

وی، خواستار بررسی دقیق نحوه واگذاری  و تفحص عملکرد کارفرمایان و بررسی صلاحیت آنها و نظارت بر نگهداری از اموال عمومی مردم از سوی دستگاهای امنیتی و قضایی شد و گفت: میزان بدهی شرکت به بخشهای خدماتی دولت، مطالبات کارگری و بیمه کارگران قابل تامل است.

وی بیان کرد: این شرکت با بیش از۲۴ هزار هکتار و ممتلکات دیگر همانند یک شهر بزرگ تنها به مبلغ۶۰ میلیارد تومان فروخته شده که جای سئوال دارد. 

موسوی همچنین در خطاب به کارگران گفت: شرکت متعلق به شما است و اکنون موقع برداشت محصول است؛ بنابراین این فرصت را به مسئولان بدهید که پیگیر مطالباتتان از طریق قانون باشند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار