تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۷۴۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبرداد:
ساخت‌آب‌شیرین‌کن‌خورشیدی توسط پژوهشگران خوزستانی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ساخت آب‌شیرین‌کن خورشیدی توسط پژوهشگران استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، مردم خوزستان می‌توانند از سقف خانه‌‌های خود برای تولید آب استفاده کنند. 

عبدالنبی سواعدی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، اظهار کرد: امیدواریم با یک مکانیسم و یک طرح خوب بتوانیم خدماتی را که در حوزه پژوهش در حال رخ دادن است، برای متقاضیان به خوبی اطلاع‌رسانی کنیم. 

وی افزود: در بحث آموزش در فنی و حرفه‌ای به دنبال کاربردی کردن پژوهش‌ها هستیم. یعنی علاوه بر اینکه ما می‌خواهیم یک کار پژوهشی و تولید محتوای پژوهشی را انجام دهیم، تلاش کرده‌ایم بیشتر به سمت و سویی حرکت کنیم که پژوهش‌ها را عملیاتی کنیم و نمونه‌های اجرایی را به صورت عملیاتی طراحی کرده و بسازیم. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به ارائه هشت پروژه پژوهشی از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای رامهرمز، گفت: ما در این نمایشگاه با محوریت یک مرکز حضور پیدا کرده‌ایم. بهترین پروژه‌هایی که در حوزه پژوهش ارائه شد، در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای رامهرمز بود، به همین دلیل غرفه فنی و حرفه‌ای در اختیار این مرکز قرار گرفته است.  

سواعدی تصریح کرد: طراحی و ساخت دستگاه بازیافت گازهای مضر کولرهای گازی یکی از کارهای انجام شده است. در حین آموزش، برای گازهایی که مخرب لایه اوزون هستند، دستگاهی طراحی شد که کارآموزان ما در حین آموزش نیاز نیست گاز را خارج کنند و این گاز به لایه اوزون ضربه بزند. با دستگاه ساخته شده، این گاز بازیافت می‌شود و سپس خارج می‌شود. بعد دستگاه در اختیار کارآموز دیگر قرار داده می‌شود تا او نیز بتواند با گازی که قبلا استفاده شده، عملیات گازگیری را انجام دهد.

وی افزود: طراحی و ساخت خانه‌های هوشمند از دیگر پروژه‌های انجام شده است. به این منظور یک پلاتر جدید طراحی شده که به صورت عمودی کار می‌کند. پروژه دیگر ما  ساخت یک آب شیرین کن خورشیدی بود. برای اولین بار در استان توانستیم این طرح را اجرایی کرده و یک آب شیرین کن خورشیدی بدون استفاده از برق تولید کنیم. با اجرایی شدن این طرح مردم خوزستان می‌توانند از سقف خانه‌‌های خود برای تولید آب استفاده کنند. با استفاده از همین آب شیرین کن حتی می‌توانیم در مزارع، شوری آب را کاهش دهیم. این کار در نوع خود می‌تواند یک حرکت و یک کار نو در استان باشد. یکی دیگر از پروژه‌هایی که مرکز رامهرمز ارائه داد، استفاده از سیستم نوین آبیاری و هوادهی به گیاه است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: امیدوارم که پژوهشگران از نمایشگاه بازدید کنند و در بازدید خود تنها به نگاه کردن بسنده نکنند، بلکه با پژوهشگرانی که ایده‌های خود را عملیاتی کرده‌اند، صحبت کنند؛ شاید نظرات این افراد باعث تکمیل کارهای کوچک ما شود. امیدوارم کسانی که ایده‌ای دارند بیایند و از نمایشگاه بازدید کنند تا ببینند چه ایده‌هایی عملیاتی شده است. این کار می‌تواند موجب جهشی در همه حوزه‌های صنعت، خدمات  و کشاورزی باشد. امیدوارم این نمایشگاه نقطه عطفی برای ترقی استان و ایجاد نوآوری و پیشرفت استان باشد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
احسنت

خیلی خوبه باید
عمومی بشه

بازاری بشه

همه بخرن
انبوه سازا را اجبار کنن بزارن تو ساختموناشون برای مردم
:
:
:
آخرین اخبار