تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران نیشکر هفت‌تپه به کار بازگشتند
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از بازگشت به کار کارگران نیشکر هفت تپه خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌گرفته، امروز کارگران نیشکر هفت تپه سرانجام به اعتصاب خود پایان دادند و به کارخانه بازگشتند. 

امید بن عباس با اشاره به پایان اعتصاب کارگران این کارخانه اظهار کرد: کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه مدتی در اعتصاب بودند اما با توجه به پیگیری‌هایی که انجام گرفت از امروز آن‌ها به اعتصاب خود پایان دادند.

وی افزود: از امروز رسما بر اساس پیگیری‌های قبلی، دستور استاندار خوزستان و با گام‌هایی که در راستای تحقق مطالبات کارگران از جمله پرداخت دو‌ماه حقوق، تمدید دفترچه‌های درمانی بیمه، انتصاب مدیر اجرایی کارخانه هفت تپه و اختیاراتی که از سوی مالک بخش خصوصی شرکت برای انجام کار به وی داده شد، کارگران نیشکر هفت تپه بر سر کار خود بازگشتند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی شرکت که شامل اورهال کارخانه، برداشت محصول و تولید شکر است، از سوی مدیر اجرایی پیگیری و اجرایی خواهد شد.

بن عباس عنوان کرد: از امروز کارگران بر سر کار خود حاضر شدند و دستگاه‌های کارخانه را روشن کردند تا بر اساس برنامه‌های مدیر اجرایی جدید فعالیت‌های شرکت را پیش ببرند.

وی با اشاره به کارگر بازداشت شده این شرکت نیز گفت: موضوع این کارگر بازداشتی را باید دستگاه قضایی پیگیری کند تا حق و حقوقی از کسی ضایع نشود. 

بن عباس در ادامه با اشاره به تشکیل شورای اسلامی کار برای نظارت بر این شرکت گفت: دستگاه‌های تخصصی مثل جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور موثر بر فعالیت این واحد تولیدی نظارت خواهند داشت.

بن عباس تاکید کرد: طرفین این شرکت، از جمله مالکین، مدیران و کارگران باید در چارچوب قوانین و مقررات مطالبات خود را مطرح کنند زیرا هر کسی حد و حدودی دارد و باید در آن چهارچوب فعالیت کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار