تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۴۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان:
دانشگاه علمی کاربردی برچیده نمی‌شود
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان درخصوص شایعات مطرح شده درباره برچیده شدن دانشگاه علمی کاربردی گفت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و دانشگاه علمی کاربردی برچیده نمی‌شود. 

مسعود خداپناه با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، در مورد شایعات مطرح شده درباره امکان برچیده شدن دانشگاه علمی کاربردی که از سال گذشته مطرح است، اظهار کرد: این شایعات بعد از مصوبه شورای عالی اداره استخدامی مطرح شد که براساس آن مراکز دولتی ما باید یا واگذار و یا تعطیل شوند. 

وی افزود: بعد از این بخشنامه پذیرش دانشجوی مراکز دولتی ما از بهمن سال گذشته متوقف شد. این مساله تا حدی سوءتفاهم‌هایی را برای ارباب رجوعان دانشگاه علمی کاربردی به وجود آورده است که شاید دانشگاه علمی کاربردی درحال برچیده شدن است. 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد. مراکز دولتی ما قرار است به موسسات و نهادهایی که از نظر آموزشی و فرهنگی ظرفیت اجرایی شدن این دوره‌ها را دارند، واگذار شوند. در این صورت ممکن است برخی رشته‌ها به نهادهای جدیدی مانند جهاد دانشگاهی، موسسه آموزش عالی کارون یا نهادهای اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی که ظرفیت اجرای این دوره‌ها را داشته باشند، واگذار شوند.

خداپناه  افزود: در برنامه ششم دانشگاه علمی کاربردی جزو دانشگاه‌هایی است که قرار است 50 درصد ظرفیت پذیرش آن افزایش پیدا کند. یعنی ظرفیت پذیرش ما از 20 هزار دانشجو به 30 هزار افزایش پیدا خواهد کرد. دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که ظرفیت آن به صورت کمی افزایش پیدا می‌کند. 

وی ادامه داد: ما مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی را ماموریت‌گرا و تخصصی کرده‌ایم. همچنین برخی رشته‌های ما دیگر در بازار کار تقاضا ندارد و فارغ التحصیل ما کاری برایش وجود ندارد، به همین دلیل این رشته‌ها دیگر پذیرش دانشجو ندارند. ما تقاضامحور هستیم. 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: وقتی به تقاضای بازار، صنعت و بخش‌های مختلف نگاه کردیم، رشته‌های جدید موردنیاز اقتصاد در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت، تولید و کشاورزی را در دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی کردیم. در سال گذشته بالای 70 رشته جدید برای اولین بار در علمی کاربردی استان راه‌اندازی شد.

خداپناه ادامه داد: پویا بودن، حُسن دانشگاه علمی کاربردی است و دانشگاه علمی کاربردی مانند دانشگاه‌های دولتی نیست که رشته‌ای که در دانشگاه ایجاد شد برای 20 سال در دانشگاه بماند. گاهی بازار کار برای نیرویی که تربیت می‌کنیم وجود ندارد. بعد از تامین نیاز اقتصاد در بخش‌های مختلف، ممکن است پذیرش دانشجو در رشته‌ای متوقف شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار