تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۷۴۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرشماری پاییزه حیات وحش در منطقه کرایی شوشتر انجام شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: سرشماری پاییزه قوچ و میش در منطقه حفاظت شده کرایی با همکاری محیط بانان منطقه و کارشناسان اداره کل انجام شد.

بهروز نجاتی روز یکشنبه اظهار داشت: این سرشماری با هدف برآورد جمعیت قوچ و میش به عنوان گونه شاخص منطقه و سایر گونه های حیات وحش و مشاهده وضعیت پوشش گیاهی و مرتعی منطقه جهت برنامه ریزی و نیازسنجی کمی و کیفی و ارتقاء وضعیت زیست محیطی و زیستگاهی منطقه صورت گرفت.

وی افزود: حدود 20 نفر از کارشناسان و محیط بانان استان و شهرستان در قالب هفت گروه دامنه های شمالی و جنوبی و نقاط حساس زیستی منطقه را مورد پایش و دوربین کشی قرار داده و برای اولین بار در این سرشماری از دو دستگاه کوادکوپتر نیز برای مشاهده هوایی و پایش منطقه استفاده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر ادامه داد: خوشبختانه وضعیت جمعیتی قوچ و میش مشاهده شده در این سرشماری با وجودی که امکان پوشش 40 هزار هکتار مساحت منطقه وجود نداشت بسیار امیدوارکننده بود.

وی گفت: مشاهده تعداد 178 رأس قوچ و میش تنها در محدوده مورد سرشماری مهر تأییدی بر وضعیت مناسب زیستگاهی و مؤثر بودن اقدامات و سیاستهای حفاظتی بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر افزود: از طرفی جمعیت پرندگان بومی و مهاجر از جمله گونه های کبک، تیهو، گنجشک سانان، شاهین سانان و مرغابیان نیز از وضعیت مطلوب و امیدوارکننده ای برخوردار بود.

منطقه حفاظت شده کرایی در گذشته منطقه شکار ممنوع بوده و در سال 1386 به دلیل اینکه تنها زیستگاه پویای قوچ و میش در خوزستان به حساب می آمد به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق چهارگانه تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست اضافه گردید و درحال حاضر با وسعتی بالغ بر40هزار هکتار دارای دو پاسگاه محیط بانی در مناطق نفت سفید و روستای کرایی علیاست.

شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در 89 کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار