تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۷۴۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساختمان جدید شورای حل اختلاف آبادان بهره برداری شد
ساختمان جدید شورای حل اختلاف آبادان روز یکشنبه با حضور رییس شورای حل اختلاف خوزستان، امام جمعه آبادان و جمعی از مسئولان قضایی استان و آبادان به بهره برداری رسید.

رییس دادگستری آبادان در این آیین گفت:ساختمان جدید شورای حل آبادان با 2 هزار مترمربع فضا دارای 25 اتاق کار است که از سوی پالایشگاه آبادان در اختیار دادگستری قرار گرفته است.

سیروس محمدزاده افزود:تاکنون 2 شبعه شورای حل اختلاف از دادگستری آبادان به ساختمان جدید منتقل شده و سایر شعب به تدریج به این مکان منتقل خواهند شد.

وی گفت:از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار پرونده صلحی و حکمی در شورای حل اختلاف آبادان به سرانجام رسیده است.

رییس شورای حل اختلاف خوزستان نیز در این آیین گفت:راهبرد شوراهای حل اختلاف خوزستان بر مختومه کردن پرونده‌ها با استفاده از ظرفیت صلح و سازش است.

عباس زبیدی نیا با بیان اینکه برای افزایش صلح و سازش نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم بیان کرد:با فرهنگ سازی در بحث صلح و سازش دعاوی می‌توان در راستای حل اختلافات و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده کرد.

امام‌جمعه آبادان نیز گفت: نهاد مردمی شورای حل اختلاف پس از تاسیس نقش بسیار ارزنده‌ای در کاهش دعاوی و برقراری صلح و سازش داشته است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور به بافت عشایری منطقه اشاره کرد و افزود:باید از ظرفیت بزرگان، شیوخ، سادات، معتمدان و افراد مورد وثوق برای ایجاد صلح و سازش در دعوای استفاده ‌کرد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار