تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۴۵۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان بیشترین معلول نسبت به جمعیت را در کشور دارد
دبیر گروه توانمندسازی کودکان و معلولین آبادان (تکما)گفت: آبادان با 800 معلول بیشترین آمار معلولین نسبت به جمعیت خود در کشور را دارد.

سمیه ناصری روز یکشنبه به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولین در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار داشت: گروه تکما 2 هزار و 586 خانواده‌های تحت سرپرست خود دارد و برای یک هزار و 286 معلول کارآفرینی ایجاد و برای286 کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده است.

وی افزود:گروه تکما باهدف توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در دو بخش کودکان و معلولین تشکیل‌شده است و بخش معلولین این گروه شامل انجمن نابینایان و کم‌بینایان نور اروند ، موسسه مهر معلولین ویانا اروند و انجمن هدای ناشنوایان آبادان است.

ناصری به شناسایی سه هزار معلول در شهرستان آبادان توسط این گروه اشاره کرد و افزود: بخش معلولین گروه تکما 800 نفر را تحت پوشش خود قرار داده و به‌منظور توانمندسازی آنها فعالیتی در بخش‌های فرهنگی و هنری، آموزشی و کارآفرینی انجام داده است.

وی لزوم مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: مناسب‌سازی اماکن و فضا‌های شهری با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی جهت رفاه حال جانبازان، معلولان و سالمندان یک ضرورت است.

ناصری خواستار مشارکت خیرین برای کمک به خانواده‌های معلولین شده و گفت: خیرین می‌توانند از طریق شماره‌ حساب کمک‌های مردمی بانک تجارت به شماره 1047068300 به نام انجمن نابینایان و کم‌بینایان نور اروند و یا شماره کارت 5859837000116078 ما را در تحقق اهداف این گروه یاری کنند.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری باران آذر و مدیر انجمن معلولین تکما نیز در این نشست معرفی کارها و توانمندی‌های معلولین، ایجاد فضای مناسب شاد و آشنایی مردم به معلولین را از اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری باران آذر عنوان کرد. 

جمیله طرفی افزود:در این جشنواره سرود جمعی معلولین در سینما نفت آبادان اجرا می‌شود. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود : از سال 1395 تاکنون یک میلیارد و 76 میلیون ریال کمک‌های خیرین به‌ منظور توانمندسازی معلولین ازجمله خرید ویلچر، عصای سفید و هزینه‌های درمانی کمک شده است.

طرفی به همکاری 30 پزشک متخصص با گروه تکما به‌ منظور ارائه خدمات درمانی به معلولین در شهرستان آبادان اشاره کرد و بیان داشت: برخی از مراکز تشخیصی از جمله آزمایشگاه ها تخفیف 30درصدی به معلولین ارائه می دهند.

مدیر انجمن گروه تکما از اجرای طرح های خود اشتغالی و توانمدسازی برای معلولین توسط گروه تکما اشاره کرد و بیان داشت: اجرای طرح سردخانه 30 تنی با پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری، راه اندازی کارگاه روغن کشی ، اهدای 2 دستگاه جوجه کشی از اقدامات این گروه است.
12 آذرماه روز جهانی معلولان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار