تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۷۴۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان عنوان کرد:
اختصاص تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به پژوهش‌های کاربردی
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان یعنی حدود 15 برابر تکلیف قانونی که قانونگذار برعهده ما قرار داده است را از محل اعتبارات استانی در راستای حل مشکلات استان به پژوهش‌های کاربردی اختصاص داده‌ایم. 

امید حاجتی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، درخصوص اعتبارات پژوهشی استان، اظهار کرد: در حوزه اعتبارات پژوهشی در خصوص قانون یک درصد (اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش)، دانشگاه و کارگروه پژوهش استان، مجموعه خبرگان برنامه‌ریزی و توسعه استان و.. ارزیابی‌های لازم را انجام داده‌اند و نهایتا بر این اساس حدود دو میلیارد تومان به طرح‌های کوچک و مورد نیاز استان در حوزه پژوهش اختصاص داده می‌شود که این مقدار تکلیف قانونی است که برعهده ما قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر این در حوزه پژوهش‌های کاربردی که در بخش‌های مختلف در جهاد دانشگاهی، بنیادنخبگان، دانشگاه شهید چمران و پارک علم و فناوری انجام می‌شود، موضوعات پژوهشی که به مشکلی از مشکلات استان بپردازند و در این زمینه راهکار ارائه دهند را بدون هیچ محدودیتی در دستور کار قرار داده‌ایم و تا این لحظه چندین میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده به این دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: فکر می‌کنم تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان به این چند دستگاه اعتبار داده شده است، یعنی حدود 15 برابر تکلیف قانونی که قانونگذار برعهده ما قرار داده است را از محل اعتبارات استانی در راستای حل مشکلات استان به پژوهش‌های کاربردی اختصاص داده‌ایم که خروجی آن را نیز می‌بینیم. امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.

حاجتی درخصوص افزایش آمار بیکاری در دو سال اخیر در استان، تصریح کرد: اگر اطلاعات و آماری که در زمینه بیکاری مطرح می‌شود براساس اطلاعات سرشماری به سرشماری یا براساس طرح نیروی کار دوره قبل و دوره جدید یا حتی بر اساس اطلاعات یک دوره خاص و فصل نظیر آن در دوره قبل باشد، نتایج آماری متفاوتی درباره بیکاری به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار این آمار به نرخ‌های دیگری مانند نرخ مشارکت نیز توجه شود، گفت: در مجموع چیزی که مشخص است این است که رکودی بر کشور حاکم است و منابع دولتی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند. خوزستان نیز از این نظر بی‌نصیب نیست. به خصوص که  همیشه گفته‌ایم خوزستان استانی است که ساختار اقتصادی آن، یک و نیم برابر دولتی‌تر از دیگر استان‌ها است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: به همین دلیل هر بحرانی که در حوزه منابع به دولت تحمیل می‌شود، اثر آن به صورت فزاینده در خوزستان به خاطر ساختار اقتصاد دولتی آن، بیشتر است. در مساله بیکاری نیز همین طور است، وقتی رکودی در فعالیت‌ها و درآمد دولت ایجاد می‌شود، اثر آن ناخودآگاه در استان‌هایی که مانند ما اقتصاد دولتی بیشتری دارند، بیشتر است.

حاجتی خاطر نشان کرد: براساس آمار فصلی طرح نیروی کار، ما وضعیت مناسبی از نظر نرخ بیکاری در استان نداریم. البته تلاش‌های زیادی در استان انجام شده است و براساس آمارهای تامین اجتماعی افراد جدیدی در حوزه‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند اما وضعیت استان از نظر نرخ بیکاری مناسب نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود. بر اساس طرح نیروی کار ما بعد از کرمانشاه دومین استان از نظر وضعیت نامطلوب نرخ بیکاری هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار