تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۷۴۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
آبفا و شهرداری اهواز به دفع آب های سطحی اهمیت بدهند
استاندار خوزستان با تاکید بر بکارگیری همه توان لازم برای جمع آوری و دفع آب های سطحی در اهواز ، گفت: شرکت آبفا و شهرداری به دفع روان و صحیح آب های سطحی این کلانشهر اهمیت مضاعف بدهند.

آبفا و شهرداری اهواز به دفع آب های سطحی اهمیت بدهند

غلامرضا شریعتی یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه شبکه گذاری دفع فاضلاب ویژه خیابان انقلاب اهواز اظهار داشت: دفع صحیح آب های سطحی در خیابان های اهواز از مطالبات بحق مردم است که باید مورد توجه همه مدیران و دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری و آبفا قرار گیرد.

استاندار خوزستان بر وظیفه شناسی بیشتر دستگاه های مسئول در زمان ایجاد چنین مشکلاتی در شهر اهواز تاکید کرد و گفت: تا کنون 10 نقطه بحرانی که محل تجمع آب های سطحی است شناسایی شده که مهمترین نقاط بحرانی اهواز خیابان انقلاب است.

وی ادامه داد: اجرای طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی خیابان انقلاب ، حد فاصل خیابان سروش تا امیرکبیر 2هزار و 100 متر لوله پلی اتیلن تحت فشار به قطر 600 میلیمتر و لوله 450 میلیمتر و با مبلغ برآورد اولیه 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی در حال احداث است.

شریعتی با اشاره به اینکه در بازندگی های اخیر عبور و مرور شهروندان و حمل و نقل شهری در خیابان انقلاب مختل شد ، افزود: در این راستا همه توان شرکت آبفا و شهرداری اهواز بکار گرفته شده است تا این مشکل رفع شود.

استاندار خوزستان همچنین بر اهمیت لایروبی شبکه های فاضلاب شهری تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی در این زمینه باید از ورود هرگونه نخاله های ساختمانی، زباله و پسماند به داخل شبکه های فاضلاب جلوگیری کنند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان در ادامه خواستار همکاری مردم در این زمینه شد و گفت: هدایت آب های سطحی در کلانشهر اهواز با توجه به توپوگرافی خاص شهر (مسطح بودن) نیازمند به ایجاد زیرساخت های مناسب دفع روان آب هاست که متاسفانه تا کنون نسبت به این مهم اقدامی صورت نگرفته است.

آبگرفتگی شدید در کوی انقلاب اهواز پس از بارندگی های اخیر موجب تعطیلی یک روز مدارس این منطقه شد و علاوه بر آن تجمع آبها در معابر تردد مردم را تا چندین روز پس از بارشها با اختلال جدی مواجه کرد. 

گفتنی است، اهواز در بارندگی های اخیر 100 میلیمتر بارندگی داشته است و براساس گزارش هواشناسی در روزهای آینده نیز استان خوزستان شاهد بازندگی های قابل توجهی خواهد بود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
استاندار محترم دمشون گرم

به نظرم ابفا و شهرداری ها رو باید بندازه داخل همی اب ها

معنی نداره کوتاهی تو این کارها

همه جای اهواز آبگیره نه فقط انقلاب

یوسفی هم هست

باهنر هم هست و
....
:
:
:
آخرین اخبار