تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۷۴۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارشناس اداره کل حمل ونقل جاده ای خوزستان:
سالانه 100 میلیون تردد در جاده‌های خوزستان صورت می‌گیرد
کارشناس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت:بحث ایمنی جاده ها از دغدغه های این استان است چرا که سالانه بالغ بر 100میلیون تردد که بیشتر آنها ترانزیتی هستند در جاده های خوزستان انجام می گیرد.

مسلم موسوی در نشست جذب و سرمایه گذاری خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: پارسال 542 نفر در خوزستان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

وی گفت: به منظور کاهش تصادفات در خوزستان از سال 96 افزایش ساخت مجتمع های رفاهی بین راهی در جاده هایی که فاقد این فضا هستند مصوب شد و بر این اساس با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خوزستان تفاهم نامه ای منعقد کردیم که در صدور مجوز ساخت این مجتمع ها همکاری لازم را داشته باشد.

کارشناس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: 184 جانمایی در خوزستان برای ساخت مجتمع رفاهی بین راهی انجام گرفته که از این تعداد 46 مورد در حال دریافت استعلام هستند و 17 مورد در دست ساخت و 10 مورد نیز آماده بهره برداری است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی اهواز نیز بیان کرد: 95 درصد مجتمع های خدماتی بین راهی تنها به جایگاه سوخت تبدیل شده اند.

نعمت اله نجفی ادامه داد: برای تاسیس جایگاه های خدماتی بین راهی در ابتدا باید توجیه اقتصادی پروژه مشخص شود تا در آینده زیان ده نباشند و به شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز ضرر و زیان وارد نکند.

وی گفت: بسیاری از افرادی که به نام مجتمع رفاهی جایگاه سوخت احداث کرده اند بدهکار شرکت پخش فرآورده های نفتی هستند و برای این شرکت مشکل ساز شده اند.

نجفی ادامه داد: سرمایه گذارانی که قصد ساخت مجتمع رفاهی بین راهی را دارند تا زمانی که پیشرفت پروژه آنها به 70 درصد نرسد مجوز احداث جایگاه سوخت را نخواهند گرفت.

مدیر پخش فرآورده های نفتی اهواز با اشاره به اینکه در خوزستان 210 جایگاه سوخت وجود دارد بیان کرد:156 جایگاه سوخت در اهواز آماده بهره برداری است و 12 جایگاه نیز در دست ساخت است.

 273 پروژه اقتصادی در خوزستان در دست پیگیری است

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: 273 پروژه اقتصادی به ارزش 280 میلیارد ریال و به ارزش ارزی 6 میلیون دلار در خوزستان در دست پیگیری است.

رضا قیصی پور گفت: تمامی دستگاه های خوزستان مکلف هستند که پروژه های اقتصادی خود را در سامانه پایش پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری ثبت کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ثبت نشدن اطلاعات پروژه ها توسط دستگاه ها در این سامانه آمار صحیحی از عملکرد دستگاه های خوزستان در خصوص پروژه های اقتصادی نیست.

قیصی پور بیان کرد: با وجود پیگیری استاندار خوزستان هنوز دستگاه های اجرایی دغدغه تسهیل در روند سرمایه گذاری این استان را ندارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار