تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۷۴۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خبرداد:
اختصاص ۹ میلیارد ریال برای تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی
مدیر آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش خوزستان از تحصیل چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در استان خبر داد و گفت: به زودی ۹ میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به حساب والدین دانش‌آموزان استثنایی خوزستان واریز می‌شود. 

علی ممبینی در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولین که امروز، دوشنبه (12 آذرماه) در مدرسه استثنایی رودکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۷۸ مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند که همه این دانش‌آموزان تحت پوشش طرح خدمات حمایتی هستند.

وی درخصوص طرح خدمات حمایتی دانش‌آموزان استثنایی، توضیح داد: طرح خدمات حمایتی برای دومین سال پیاپی است که در خوزستان اجرا می‌شود. در این طرح تقریبا همه هزینه‌های توانبخشی، دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنایی تامین می‌شود و خانواده‌ها دیگر دغدغه‌ای برای تامین هزینه‌های فرزندان خود نخواهند داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه با بیان اینکه برنامه جامعی برای تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در حال اجرا است، خاطرنشان‌کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال جهت تامین کامل هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اختصاص پیدا کرده است که در هفته‌های آتی به حساب والدین این دانش‌آموزان واریز خواهد شد.

ممبینی گفت: به همت دولت و حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، ۲۷ مرکز اختلال یادگیری در خوزستان راه‌اندازی شده است که سالانه چهار هزار دانش‌آموز دارای اختلال یادگیری را درمان و به چرخه تعلیم و تربیت باز می‌گردانند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در حوزه فضاهای آموزشی شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده است، تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز مهم‌ترین شریک راهبردی آموزش و پرورش خوزستان هستند. تاکنون پنج میلیارد ریال تجهیزات تخصصی در بین ۷۸ مدرسه استثنایی خوزستان توزیع شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز خوزستانی نیز تحت پوشش طرح تلفیقی هستند.

ممبینی با تاکید بر حمایت ویژه از نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی، گفت: یک هزار و ۴۰۰ معلم استثنایی خوزستان سختی‌ها و مشکلات خاصی را در کلاس درس تجربه می‌کنند. به دنبال ایجاد بسترهای حمایتی ویژه برای معلمان استثنایی هستیم. با همراهی و کمک نیروهای تخصصی آموزش و پرورش استثنایی تاکنون ۱۱۲ هزار دانش‌آموز خوزستانی سنجش سلامت شده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه معلولین در جامعه، توضیح داد: همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط با امر معلولین باید تلاش کنند تا دغدغه و درد و رنج معلولین کاهش یابد و زندگی برای این قشر تسهیل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار