تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۷۴۶۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مؤسسات میانجی گری در امور کیفری در خوزستان راه اندازی می‌شود
معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان گفت:در نخستین گام برای تشکیل موسسه های میانجی گری در استان خوزستان ، ثبت نام از متقاضیان تأسیس مؤسسه های میانجی گری در امور کیفری از روز دوشنبه شروع شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان؛ حجت الاسلام سعید سعدی افزود:در راستای اجرای ماده 84 قانون آئین ‌دادرسی کیفری و بر اساس آئین‌نامه میانجی‌گری در امور کیفری مصوب 5/8/95 هیات وزیران، از متقاضیان واجد شرایط برای تأسیس موسسه میانجی‌گری در امور کیفری ثبت نام می شود.

وی ادامه داد: داوطلبان واجد شرایط می‌توانند تا 26/9/97 با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی www.mianjigari.org اقدام به ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام سعدی اظهار داشت: داشتن مدرک دانشگاهی در یکی از رشته‌های مددکاری اجتماعی، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق، جامعه‌شناسی، حقوق و روان‌شناسی و یا حوزوی معادل، برای ثبت تقاضا الزامی است.

به گفته وی ثبت نام فقط در مهلت یاد شده و تنها از طریق این سامانه قابل انجام است و به درخواست‌های ارائه شده خارج از این روال ترتیب اثر داده نخواهد شد.

میانجی گری فرآیندی است که طی آن بزه دیده و متهم با مدیریت میانجی گر در فضای مناسب در خصوص علل، آثار و نتایج جرم انتسابی و نیز راه های جبران خسارات ناشی از آن نسبت به بزه دیده و متهم گفت و گو کرده و در صورت حصول سازش، تعهدات و حقوق طرفین تعیین می شود.

وی افزود: کارکنان شاغل در قوۀ قضاییه اعم از قضایی و اداری و همچنین ضابطان دادگستری، نمی‌توانند میانجی‌گر و یا متقاضی ایجاد مؤسسۀ میانجی‌گری شوند.

با راه اندازی موسسات میانجی گری از حجم ورودی پرونده های قضایی(کیفری) به محاکم قضایی استان خوزستان کاسته خواهد شد.

سالانه حدود 500هزار پرونده در محاکم قضایی استان خوزستان مورد رسیدگی قرار می گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار