تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۷۴۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک تولیدکننده خوزستانی:
مشکلات و فشارهای داخلی دست و پای تولید را بسته است
یک تولیدکننده خوزستانی گفت: واحدهای تولیدی پیش از مسایلی مانند تحریم و فشارهای خارجی، گرفتار مشکلات و فشارهای داخلی هستند که دست و پای آن‌ها و مجموعه‌های مرتبط با تولید را بسته است. 

امیر زمانی زاده در حاشیه هشتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی مهندسی خوزستان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی اظهار کرد: نوسانات شدید بازار و عدم اجرای قوانین از سوی شرکت‌های مادر و شرکت‌های کارفرمای بزرگ از مهمترین مسایلی هستند که تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی افزود: واحدهای تولیدی پیش از مسایلی مانند تحریم و فشارهای خارجی، گرفتار فشارهای داخلی هستند که دست و پای آن‌ها و مجموعه‌های مرتبط با تولید را بسته است.

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان مارون پارس تصریح کرد: در 6ماهه گذشته نوسانات بیش از 300 تا 400 درصدی را در بازار شاهد بودیم که باعث تلاطم‌هایی شد و در برهه‌ای هیچکس نه جنسی را به فروش می‌رساند و نه امکان تهیه مواد اولیه برای تولید وجود داشت.

زمانی زاده ادامه داد: از دستگاه‌هایی مانند تامین اجتماعی، دارایی و... درخواست داریم تا شرایط جنگ اقتصادی فعلی کشور را مد نظر قرار دهند و با تولیدکنندگان همکاری لازم را داشته باشند. 

وی با بیان این‌که دستگاه‌هایی مانند تامین اجتماعی سازمان‌های حمایتی هستند، عنوان کرد: تولیدکنندگانی هستند که مطالبات معوق طولانی مدت از بخش‌های مختلف دارند و در این شرایط دستگاه‌هایی مانند تامین اجتماعی، دارایی و... نباید جرائم سنگین را به تولید کننده اعمال کنند زیرا تولید کننده نیز مشکلاتی دارد که باید از سوی بخشی دیگر حل شوند.

این تولیدکننده خوزستانی با اشاره به عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: این مسولان تا حدودی می‌توانند در حل مشکلات پیش آمده ورود و برای حل آن‌ها تلاش کنند. حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی نیاز به یک عزم ملی دارد و باید در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.

زمانی زاده تصریح کرد: این مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی به وجود می‌آید، شرایط را برای همه دشوار کرده است به شکلی که اکنون اثرات چنین اقداماتی در جامعه مشهود است. بیکاری کارگران، پایین آمدن قدرت خرید مردم و... از جمله مسایلی است که به مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان باز می‌گردد.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در استان خاطرنشان کرد: بانک‌ها در خوزستان فشار بسیار زیادی را به واحدهای تولیدی وارد می‌کنند و شرایط را برای فعالیت واحدها دشوار می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار