تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۷۴۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
بیش از 85 درصد جامعه آمادگی مقابله با حوادث را ندارند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیش از 85 درصد از جامعه از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث برخوردار نیستند.

علی خدادادی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خوزستان اظهار کرد: جامعه در حال حاضر با دو مشکل مهم مواجه است، یکی از این مشکلات، بحث آمادگی است. در این زمینه بیش از 85 درصد از جامعه از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث برخوردار نیستند.

وی افزود: جامعه در مواجهه با خطراتی مانند سیل و زلزله تنها حدود 15 درصد آمادگی دارد و این موضوع به آموزش‌های فراگیر جامعه مرتبط است که باید در آن زمینه‌ها گام‌های اساسی برداشته شود. متاسفانه جامعه آموزش‌های لازم را ندیده و به صورت عمیق به این مسائل نگاه نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به مساله خطرپذیری تصریح کرد: با توجه به شرایط زیرساخت‌ها در استان خوزستان و کشور، باید به مساله خطرپذیری توجه جدی شود زیرا در حال حاضر بر اساس این زیرساخت‌ها میزان خطرپذیری 8 از 10 و بسیار بالا است باید به استاندارد 2 از 10 برسد.

خدادادی عنوان کرد: جاده‌ها، ساختمان‌ها، سیستم‌های آب و برق و بسیاری از دیگر زیرساخت‌ها به شکلی است که میزان خطرپذیری را در جامعه به 8 از 10 رسانده است و در این زمینه لازم است آموزش‌هایی به جامعه ارائه شود تا شاهد کاهش میزان خطرپذیری جامعه باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات اظهار کرد: طرح خادم یکی از طرح‌هایی است که در زمینه آموزش خانواده در بحث خطرپذیری و مواجهه با خطرات ارائه شده است. همچنین طرح ملی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت (دادرس) نیز ارائه شده است تا به تدریج باعث افزایش میزان آمادگی و کاهش خطرپذیری جامعه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که در بحث کاهش خطرپذیری می‌توان آن را دنبال کرد، بحث تاب‌آوری است. تاب‌آوری در جامعه نسبت معکوسی با میزان خطرپذیری دارد و با افزایش میزان تاب‌آوری می‌توان به کاهش خطرپذیری کمک کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار