تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۷۴۶۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی خوزستان خبرداد:
کشف محموله ۴۳تنی تره بار قاچاق در پایانه مرزی چذابه
فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف پنج کامیون باری و کشف ۴۳ تُن سیب زمینی قاچاق در پایانه مرزی چذابه خبر داد.

سردار عبدالله نظرپور اظهار کرد: روز گذشته مأموران هنگ مرزی دشت آزادگان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای باری در بارانداز پایانه مرزی چذابه پنج دستگاه کامیون باری حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۴۳ تُن سیب زمینی که بدون مجوز، قاچاق و با هدف خروج از کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: قاچاقچیان محموله سیب زمینی که ممنوعیت خروج دارد را زیر بار پیاز و فلفل دلمه با شگردهای خاص جاسازی کردند که با هوشیاری مرزبانان از دستیابی به هدف خود بازماندند.

سردار نظرپور با اشاره دستگیری پنج متهم در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از دو میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

وی خبر داد: این محموله با نظارت مرزبانان خوزستان برای تنظیم قیمت بازار در میدان میوه و تربار به مردم عرضه شد.

جلوگیری از خروج دام های قاچاق در آبادان

فرمانده مرزبانی خوزستان یادآور شد: مرزبانان این فرماندهی در نتیجه ساعت های کار اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان مبنی بر قاچاق و خروج یک گله دام بدون مجوز  از کشور آگاه و بلافاصله تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار خود قرار داده و به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران حین گشت و کنترل قاچاقچیان را در منطقه "نهر بلامه" هنگام تخلیه دام ها در نوار مرزی مشاهده و دستگیر کردند که در این راستا کامیون آنها توقیف و تعداد هشت رأس گاومیش کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی خوزستان در پایان با اشاره به دستگیری دو متهم در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش دام های کشف شده را بالغ بر یک میلیارد ریال ارزیابی کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار