تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۷۴۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقوع انفجار در پتروشیمی بندر امام تکذیب شد
رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) با رد اخبار وقوع انفجار در این واحد گفت: صدای مهیبی که امروز دراین واحد ال دی این پتروشیمی شنیده شد ناشی از عملکرد شیر اطمینان درشرایط خاص و کاملا طبیعی بود وهیچ خطری متوجه این مجتمع نیست.

امین معاوی روز دوشنبه اظهار داشت: ساعتی پیش صدای بلندی از واحد LD پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) برخاست که این صدا ناشی از نوسانات در فرآیند تولید است ، در مواقع خطر ، شیر اطمینان واکنشی عمل می کند که یک فرآیند کاملا طبیعی است.

وی افزود: این فرآیند در حالت طبیعی در سه حالت آتش سوزی به همراه صدا، خروج گاز همراه صدا و یا واکنشی بدون صدا اتفاق می افتد که دراتفاق امروز ، خروج گاز طبیعی به همراه صدا رخ داده است.

2 روز گذشته پتروشیمی بندر امام به دنبال قطعی برق به حالت شات داون در آمد و واحدهای تولیدی و پشتیبانی آن از مدار خارج شدند.

پتروشیمی بندرامام تولید کننده مواد شیمیایی، آروماتیک ها و پلیمرها می باشد.

این شرکت در سال 1352 از مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت میتسویی تحت نام شرکت پتروشیمی ایران و ژاپن شکل گرفت، ولی در سال 1365 در پی کناره‌گیری شرکت میتسویی از پروژه ساخت مجتمع، کلیه سهام آن توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خریداری و نام آن به شرکت پتروشیمی بندرامام تغییر پیدا کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار