تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۷۴۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرای سالمندان بانوان اندیمشک به بهره برداری رسید
سرای سالمندان بانوان اندیمشک روز دوشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان محلی این شهرستان به بهره برداری رسید.

فرماندار اندیمشک در این آیین با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان گفت:زندگی بهتر سالمندان و تامین آرامش و امنیت برای این قشر با توجه به کهولت سن از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیمان جهانگیری با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای عاطفی ، معیشتی ، تفریح و زندگی اجتماعی سالمندان افزود:ارتقای سطح روانی و جسمی سالمندان منوط به برخورداری از شرایط مناسب زندگی است و گاهی به دلیل نبود شرایط مطلوب زندگی شاهد مشکلات تغذیه ای ، روانی ، بهداشتی و درمانی در این قشر هستیم.

وی گفت: ایجاد بستر مناسب برای زندگی افراد سالمند که از احساس تنهایی وی جلوگیری کرده و او را از ناامیدی ، اضطراب ، احساس بیهوده بودن و سربار بودن دور کند از نیازهای جامعه است.

فرماندار اندیمشک بیان کرد:سرای سالمندان اگرچه هیچ گاه ویژگی های کامل زندگی در کنار خانواده را ندارد اما با برخورداری از شرایط و امکانات مناسب محلی امن و سالم برای زندگی سالخوردگان به شمار می رود.

جهانگیری افزود:سرای سالمندان بانوان اندیمشک با کادر مجرب شامل درمانگر ، پزشک ، پرستار ، بهیار ، مددکار اجتماعی ، روانشناس ، مراقب ، آشپز و نگهبان به صورت شبانه روزی در خدمت سالمندان است.

وی گفت: ظرفیت این مرکز 30 تخت است که با مشارکت بخش خصوصی و در فضایی به مساحت 600 متر مربع راه اندازی شده است.

فرماندار اندیمشک میزان اشتغالزایی در این مرکز را 25 نفر بیان کرد.

فرحناز بیروم وند رییس اداره بهزیستی اندیمشک هم با تشریح گزارشی از مراکز توانبخشی این شهرستان ،راه اندازی مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان را گامی برای حمایت از سالمندان بیان کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار