تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۷۴۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بریدگی بلوارها در هندیجان نیازمند اصلاح است
جانشین پلیس راهور هندیجان گفت: بریدگی بلوار وسط برخی خیابان ها در این شهرستان باید هر چه سریعتر اصلاح شود زیرا در صورت رخداد هرگونه تصادف متصدیان مربوطه مسئول جبران خسارت بوده و با آنها برابر قانون رفتار خواهد شد.

سروان جواد رستمی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان هندیجان بیان کرد: براساس تبصره سه ماده 14 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 هر اداره ای که پس از انجام مکاتبات نسبت به رفع نقص، اصلاح هندسی بریدگی ها و خیابان ها اقدام نکند در صورت رخداد هرگونه حادثه ای مقصر و دخیل در تصادف است و برابر قانون با آنها رفتار خواهد شد.

وی گفت: برای اصلاح برخی از این بریدگی ها چند سال است که با شهرداری مکاتبه می کنیم ولی همچنان به همان حالت باقی مانده و اصلاح نشده اند و طبق قانون اگر مجری کار نسبت به اصلاح اقدام نکند در هنگام وقوع حادثه می تواند به عنوان مقصر حادثه تشخیص داده شود و این موارد به اطلاع دادستان و فرمانداری نیز رسیده است.

جانشین پلیس راهور هندیجان با بیان اینکه شهرداری اعتراض و ناراحتی مردم را دلیل اصلاح نکردن برخی از این بریدگی ها می داند افزود: اگر قرار است با این تفکر پیش برویم قانون هیچوقت در این شهرستان اجرا نخواهد شد و این شهر در حوزه ترافیکی پیشرفت نخواهد کرد.

سروان رستمی اضافه کرد: در حوزه ترافیک نیاز به کار فرهنگی داریم و ما اینکار را از مدارس شروع کرده ایم ولی اینکار تنها وظیفه راهور نیست و سایر ادارات نیز باید در این فرهنگ سازی کمک کنند.
وی با بیان اینکه برخی بریدگی ها بدون هماهنگی با راهور مجدد باز شده اند گفت: بسته شدن برخی از این بریدگی ها به دلیل تصادفات منجر به فوت بوده است و نباید با بازگشایی مجدد آنها جان راکبان وسایط نقلیه را به خطر انداخت.

برای بستن کلیه بریدگی بلوارها آمادگی داریم

شهردار هندیجان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای فعالیت اقدام به بستن بریدگی بلوارها کردیم ولی مراجعات و اعتراضات برخی شهروندان به ویژه در بخش جنوبی سبب توقف ادامه کار شد.
کورش حشمدار افزود:ما برای انجام اصلاحات براساس طرح های راهور آمادگی کامل داریم ولی در زمان اجرا تنها شهرداری به عنوان اقدام کننده معرفی نشود. شهرداری تنها مجری مصوبات شورای ترافیک است و اینکه بگویند شهردای به تنهایی اینکار را کرده است صحیح نیست.

 براساس نظر کارشناسی برای اصلاح بریدگی ها اقدام شود

فرماندار هندیجان نیز در این جلسه بیان کرد: بریدگی بلوارها در این شهر باید طبق ضوابط به درستی و براساس کار کارشناسی بسته شوند و در صورت تصویب و انسداد مجدد بازگشایی نشوند.

کورش مودت گفت: افرادی که به هنگام بستن این بریدگی ها معترض می شوند باید قانع شوند که اینکار برای حفظ جان مردم انجام می شود زیرا 300 متر پایین تر رفتن و دور زدن ارزش به خطر افتادن جان یک نفر را ندارد.

وی افزود: نیاز نیست که کلیه بریدگی های یک خیابان یک مرتبه بسته شوند بلکه می توان به صورت مرحله به مرحله این اصلاحات را انجام داد.

وی ادامه داد: افراد مسئول نیز در صورت تصویب انسداد یک بریدگی از تماس با شهردار برای ممانعت یا بازگشایی مجدد خودداری کنند زیرا تصمیمات شورای ترافیک برای همه الزامی است.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار