تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۷۴۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
78 مدرسه استثنایی در خوزستان وجود دارد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: 78 مدرسه استثنایی در خوزستان وجود دارد که باید به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این مدارس توجه بیشتری شود.

محمد تقی زاده روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در مدرسه استثنایی رودکی اهواز بیان کرد: به منظور آموزش و یادگیری بیشتر دانش آموزان معلول و کم توان 27 مرکز اختلال یادگیری نیز در سطح خوزستان راه اندازی شده است.

وی گفت: آموزش ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان از اولویت های اصلی جامعه تعلیم و تربیت خوزستان است، و توانمندسازی و حمایت ویژه از جامعه معلولان زمینه ساز پویایی جامعه امروز استان است.

تقی زاده نقش آموزش و پرورش را در خصوص ارایه آموزش های شهروندی بارز و اساسی برشمرد و افزود: یک جامعه و تمدن وقتی دچار تکامل می شود که آموزش و پرورش آن جامعه تحول پیدا کند و مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه معلولیت یک جامعه تنها جسمی نیست گفت: معلولیت های فکری، فرهنگی، معنوی و اجتماعی از مهمترین معلولیت هایی است که یک ملت و جامعه را درگیر می کند که این نوع از معلولیت سبب توسعه معلولیت های جسمی می شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه 221 هزار کشته در کشورناشی از تصادفات رانندگی را ناشی از معلولیت های فرهنگی و اجتماعی است افزود: توجه نکردن به مهارت های فرهنگی و اجتماعی و در نظر نگرفتن حقوق شهروندی سبب انتشار معلولیت های جسمی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به دانش آموزان معلول گفت: دانش آموزان استثنایی باید بتوانند زیرپوشش خدمات آموزشی و پرورشی قرار بگیرند و هیچ گونه کمبودی در حوزه تعلیم و تربیت احساس نکنند.

وی توجه به اشتغال دانش آموزان استثنایی را یکی از مسایل مهم آنها برشمرد.

حدود چهار هزار و 300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی و حدود یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه نیز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند. در مجموع حدود پنج هزار دانش‌آموز استثنایی در استان وجود دارد.

12 آذر ماه به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار