تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان:
دانش‌آموزان استثنایی باید بتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند
مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر فراهم شدن شرایط برای تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی گفت: هنوز زمینه و شرایط لازم برای حضور همه دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی استان به منظور ادامه فعالیت های آموزشی و تحصیلی فراهم نشده است.

محمد تقی ‌زاده روز دوشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در اهواز با موضوع آموزش و اشتغال معلولان (توانخواهان) با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته توجه ویژه ای به مدارس استثنایی شده بیان کرد: دانش آموزان استثنایی خوزستان در 78 مدرسه استثنایی در این استان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت 27 مرکز اصلاح اختلالات یادگیری در خوزستان، بیان داشت: با راه اندازی این مراکز به آموزش دانش آموزان معلول کمک شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد:تعداد هفت هزار دانش آموز استثنایی در مدارس و یا مراکز مشغول تحصیل هستند اما اعتقاد داریم همانطور که نظریه های علمی ثابت کرده این دانش آموزان باید در کنار دیگر هم سن و سالان خود به فعالیت آموزشی بپردازند تا از توانایی و مهارت یکدیگر استفاده کنند.

تقی زاده با تاکید بر اینکه تلاش می شود زمینه ها برای حضور دانش آموزان استثنایی در کنار دیگر دانش آموزان مقاطع مختلف فراهم شود، گفت: دلیل اینکه هنوز زمینه حضور همه این دانش آموزان در مدارس عادی فراهم نشده،کمبود نیروی انسانی متخصص ، فضاهای مناسب و امکانات سخت افزاری لازم است.

وی افزود: برای ایجاد چنین زمینه هایی باید در هر کلاس 2 تا سه مربی و معلم حضور داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خواستار توجه دولت در برطرف کردن کمبود نیروی متخصص دانش آموزان استثنایی شد.

تقی زاده همچنین گفت:نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مصوبات خود به بحث نیروی انسانی مورد نیاز در مدارس استثنایی توجه داشته باشند.

وزارت آموزش و پرورش پیرو اجلاس آموزش برای همه داکار (2000 میلادی) با هدف دستیابی و فراهم کردن آموزش کیفی و قابل دسترس برای تمامی افراد، با انتخاب راهبرد جایگزینی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی بر تامین کیفیت آموزش و پرورش برای تمامی کودکان، شیوه‌ نامه اجرایی طرح آموزش تلفیقی و فراگیر دانش ‌آموزان با نیازهای ویژه را در اردیبهشت 1393 ابلاغ کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار