تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۴۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس فتا خوزستان مطرح کرد
هشدار به کاربران در زمینه کلاهبرداری اینترنتی
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خوزستان از لزوم توجه به هشدار های پلیس در خصوص استفاده از اینترنت هشدار داد.

سرهنگ شاهین حسنوند هشدارهایی در خصوص استفاده از اینترنت به شهروندان ارائه کرد.

وی افزود: تأکید می‌شود که مردم اطلاعات مهم کارت یا حساب بانکی خود به‌ویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

حسنوند گفت: همچنین بهتر است در زمان استفاده از اینترنت بانک بالاخص با استفاده از کامپیوتر های عمومی ، از صفحه کلید مجازی جهت وارد کردن رمز و پسورد خود استفاده نمایند .

رئیس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: شهروندان در زمان وارد کردن اطلاعات حساب بانکی از اصالت سایت که مربوط به بانک می باشد اطمینان حاصل کنند، زیرا کلاهبرداران با جعل درگاه بانک اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن و ... می نمایند.

وی گفت: مردم در خصوص داد و ستدهای فضای مجازی مخصوصاً آگهی‌هایی که مشکوک هستند، از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت ممانعت کنند، چرا که بعضی از کلاهبرداران شما را با شیوه هایی ماهرانه متقاعد به پرداخت می کنند.

حسنوند افزود: افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن افراد در قرعه کشی ، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می‌نمایند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی‌گردد و یا در صورت ارسال، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود .

رئیس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: پس از دریافت پیامک در خصوص برنده شدن در قرعه کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی، تاریخ انقضا، CVV2 و ... ارسال نگردد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
:
:
:
آخرین اخبار